nazlitoac.blogspot.com

29 Eylül 2022 Perşembe

Binkılıç Köyü-Çatalca-İSTANBUL

 Binkılıç Köyü - Çilingoz Ormanı Trekking

Efendim; 8 kişilik grubumuzla gittiğim doğa harikası parkuru kısaca anlatmaya çalışacağım. 

Sık orman dokusunun yanısıra fazla iniş-çıkışın olmadığı, temiz su kaynaklarının sıkça karşılaşıldığı, İstanbul'a yakın oluşuyla bu parkuru tüm doğaseverlere tavsiye ediyorum. 

Binkılıç Deresi 

Parkur boyunca bir kaç dere geçişlerimiz de oldu. Gayet kolaydı geçişlerimiz. Yaz aylarında dere kenarlarına gelinmesini pek tavsiye edemeyeceğim. Biz mayıs ayında gitmemize rağmen sinekler şimdiden başlamış uçuşmaya. Kışın ya da bahar aylarında gelmek en iyisi. 

Bir doğasever olarak her zaman özlemini duyduğum görüntülerden biri daha...Her adımda kırç-kırç sesleriyle oluşan amber kokusunu sanırım tüm doğaseverler bilir. Anlatılmaz, yaşanır efendim. ☺️

Ormangülü

Nemli ve bol yağış alan ormanlarda doğal yetişen ormangülünün çiçeklenmesi, genelde ekim-haziran ayları arasında olurmuş.

Daha önce de gittiğim parkurlarda ormangülü görmüştüm ama bu kadar yoğun ve güzeline rastlamamıştım. Sanki birileri saksıda yetiştirmiş, getirmiş ormana dikmiş. Dikenli sarmaşanlı, sık ağaçlıklı alanlar da bile çok vardı.

Katırtırnağı

Sarının en güzeli, ilkbaharda açmaya başlayan sarı salkım...
İlkbaharın geç gelmesiyle henüz tam olgunluğa erişmemiş sarı mucize, traktör yolu üzerinde sıralanan bodur çalıların arasında ben buradayım der gibi kendini gösteriyor. Mayıs ayının güzelini görmemek mümkün değil ki...

Kalebayırı Tepesi'nden Binkılıç Köyü 

İstanbul'un Avrupa Yakası'nın en uzak ucunda yer alan köyün eski adı, Istranca'ymış.

Rivayetlere göre eskiden Rum köyü olan Istranca'da, köyü korumakla görevli 1000 kişilik silahlı grup varmış. Düşman kuvvetlerinin giremediği ender köylerden biriymiş. En yakın köylerin düşmana direnememesine rağmen Binkılıç'daki 1000 silahlı grup, düşmanı geri püskürtmüş. Bu yüzden köyün kurtuluş günü yokmuş.
Istranca adı, 1960 yılında Binkılıç olarak değiştirilmiş.

Çıkartılan kanunla köy belediyeciliğinden çıkarılan Binkılıç, Atatürk ve Fatih Mahallesi diye ikiye ayrılmış. Ormanlık alanlar satıldığından dolayı köyün geçim kaynağı ormancılık son bulmuş. Belediye olduğu dönemlerde köyün geliri daha iyiymiş. 

Köyde, günümüz yapılar arasında geçmişten kalan virane evler de gösteriyor kendini. Ayakta kalmaya çalışan evlerin karakteristik özellikleri de hala duruyor. 

Efendim; 13 km.lik bu parkur, molalarla birlikte 4,5 saat kadar sürdü. Binkılıç'tan başlayıp daire çizerek tekrar köye geri geldik. Bir kaç kere gitmiş olmama rağmen her seferinde ilk kez gidiyormuşum hissi veren bu parkurda, doğaseverler rahatlıkla yürüyebilir.

Bir sonra ki gezimde görüşmek üzere, doğa ve sevgiyle kalın. 




4 yorum:

  1. Kim bilir o evde neler yaşandı, nelere tanıklık etti? Severim eski evleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de severim tarih kokan eski evleri. Hep sizin gibi düşünürüm neler yaşandı o evde diye. Üzüldüğüm, bakımsız oluşu. Sahip çıkıp restore edilmeli bu evler.
      Değerli yorumunuza çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  2. Burayı bilmiyordum.Resimler ve anlatım çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil