nazlitoac.blogspot.com

22 Mart 2023 Çarşamba

Devir Tasarruf Devri

 Devir, Tasarruf Devri...( Kendime Not )


Bizim evin yakınında büyük bir alışveriş merkezi var. Nasıl olsa iyice ayaklanmışım, gidip D&R'dan kitap bakayım dedim. Kitapçı, en üst katta. Yemek bölümünün önünden geçmek zorundayım tabii. İştah kabartan pidelerin, lahmacunların, tavukların resimleri restoranlar boyunca sıralanmış. Ehh kahvaltıyı 5:30'da yaparsam, olmuş saat 10:30. Usulca yaklaştım, yaklaştım, yok artık, ne olmuş bu fiyatlara...Pide 78, lahmacun 34 lira olmuş. Ben en son buradan lahmacun aldığımda 8 lira bile değildi. Boş ver Nazlı, hem bizimkiler olmadan keyifle alıp yemezsin şimdi, kendin yap, ailecek ye. 

Ahanda lahmacunlarım...Yorucu oldu ama değdi doğrusu. 43 lahmacun, ortalama 160 liraya maloldu bana. İç malzemesi de kaldı epey. Atıyorum buzluğa, ekmek hamuruyla orta boy 6-7 pide de olur sonra.







Bir yanda hamuru açıp iç harcını koyuyorum, bir yanda da iki ayrı kapaklı tavada pişiriyorum. Lahmacunların hepsini bir günde tüketmek zor elbette. Birazını buzdolabı poşetlerine koyup derin dondurucuya kaldırıyorum. 

Devir, tasarruf devri...:) 

Not: Sayın blogdaşlarımın sayfalarında müzik videosu paylaştıklarını görünce, sağ olsun Google amcaya sorup öğrendim, lahmacun yaparken hep severek dinlediğim eşsiz sesiyle Joe Cocker'dan bir parçayı da sizinle paylaşmak istedim. 

18 yorum:

  1. Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel fikir. Ben de hep kendim yapayım diyorum unutuyorum gidiyor. :) Çok güzel görünüyor, elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu Hanım, çok teşekkür ediyorum. Her ne kadar zahmetli ve yorucu olsa da en azından sağlıklı oluyor. Yaparsanız, size de afiyet olsun şimdiden. :)

      Sil
  3. Devir hem tasarruf. Hemde kendin yap devri olmalı. Yoksa bu gidişle dışarıdan hiç bir şey yiyemiyecegiz. O zaman hem esnaf, hem insan paranın değerini anlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esnaf da haklı...Elektriğinden dükkan kirasına, işçi maaşlarına varana kadar masrafları çok arttı. Haliyle her şey ateş pahası...Geliri düşük olanlara Allah yardımcısı olsun. Bu yaşıma geldim, ekonominin kötü olduğu bir dönemi daha önce hiç görmedim.
      Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  4. Bence de güzel görünüyor. Afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık:))) Fiyatlar konusunda haklısınız, o kadar yükseldi ki, artık şaşırma evresini geçtim ben:(
    Lahmacunu ben de çok severim, hatta yediğim zaman biraz fazla da yerim, yemek yemeyi seviyorum:))) Afiyet olsun:))))

    YanıtlaSil
  6. Uzun zamandır restoranların önünden geçmiyordum. Tahmin ediyordum yüksek olduğunu ama bu kadarı beni şaşkına döndürdü.
    Lahmacun aslında en sağlıklı yemeklerden biri...Bunu bir programda dinlemiştim. Hamurda maya yok, yağ oranı düşük, kızartılmıyor, bol soğan ve maydanoz, domates, biberle yapılmış lahmacunu rahatlıkla herkes tüketebilir. İtiraf etmeliyim ki ben de biraz kaçırıyorum yerken.:)
    Çok teşekkür ediyorum.:)

    YanıtlaSil
  7. oooo eline sağlık buzluğa lahmacun atmak aklıma gelmediydi bak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Marketlerde satılan hazır lahmacunları dondurucuda gördüğümde aklıma gelmişti benim de.:)

      Sil
  8. Merhaba, Joe Cocker'ı unchain my heart yıllarından beri bende severim. Dinlemek iyi geldi... Uzun zamandır AVM lerin yemek bölümlerine uğramıyorum. Fiyatlar resmen uçmuş. Az kira ödemiyorlardır dükkanlara... Yorucu olmuş ama 43 tane yapmanız muhteşem olmuş. Afiyetle tüketin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba...
      Efsanedir o şarkı. Milyon kez dinlemişimdir sanırım. :)
      En çok da az maaşa çalışıp dışarıda yemek zorunda olanlara üzülüyorum. İdare etmeleri çok zor.
      Esnaf da haklı, tüketen de haklı.
      Gerçekten de uzun zamanımı aldı ama sonucu güzel oldu. Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum.:)

      Sil
  9. Merhabalar.
    Ben sizin bu yazınızı fark etmemişim. Son paylaştığınız tabloya bakmak için geldiğim de fark ettim. Önce size helal olsun demek isterdim. Devrin tasarruf devri olduğunun farkında olduğunuz için, bir ikincisi de herkes öyle sizin gibi hünerli olamaz. Lahmacun imalatınızla ilgili fotoğraflara bakınca sizin bu hamur işinde bir hayli iyi olduğunuzu söyleyebilirim. Elinize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Devir tasarruf etme devridir.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey...
      Estağfurullah, isteyerek ve gönülden olunca herkes yapabilir. Ben de elimden geldiğince eve katkıda bulunmaya çalışıyorum. Tasarruf etmemizin yanında sağlıklı da oluyor hem.
      Hamur işleriyle uğraşmayı severim. Kendim pek yemem, ikram etmeyi daha çok isterim. Onların memnuniyeti benim için kıymetlidir. :)
      Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum. Ben de size saygı ve selamlarımı gönderiyorum.

      Sil
  10. Devir gerçekten tasarruf devri. Alım gücü düştü. Aldığımız maaşlar 2 sene önceye göre "woow" dedirtiyor ama hiçbir kıymeti yok.

    Bu arada lahmacunlar da gayet lezzetli görünüyor. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yaşıma geldim, hiç böyle alım gücünün düştüğü dönemi görmedim. Umarım her şey yoluna girer.
      Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum.

      Sil