nazlitoac.blogspot.com

17 Ocak 2023 Salı

1. Kırklareli Kültür ve Sanat Çalıştayı

 1. Kırklareli Kültür ve Sanat Çalıştayı 

Efendim; 2018 yılının mayıs ayında gittiğim sanat çalıştayımızı paylaşmak istiyorum. 

Konumundan dolayı asırlardır geçiş güzergahında olan Kırklareli, ormanı bol ve yaban hayatı zengin olağanüstü doğal yapısıyla görenleri hayran bırakan şehirlerimizden biri...

Tabiat güzelliklerinin yanısıra çok değerli kültürel eserlere de sahip Kırklareli, 1924 yılında il olmuş. Ihlamur ağaçları bol, süt ve süt ürünleri ile ünlü şehre uğrarsanız özellikle manda sütüyle yapılan peynir ve yoğurdu almadan dönmeyin derim. Haa bir de yöreye özgü hardaliye ( alkolsüz üzüm içeceği ) varmış. Mustafa Kemal Atatürk, 1930 yılında şehre ziyareti sırasında tattığı bu içeceğin milli bir içecek haline gelmesini istemiş ama gerekli ilgi gösterilmemiş. Ben bile o zaman gittiğimde öğrenmiştim. Bu konuda yorumu size bırakıyorum. 

Şehre vardığımızda ilk gözüme çarpan tabelalardaki " Mutlu İnsanlar Kenti " olmuştu. Önce, nasıl bir şehrin insanları mutlu olurmuş diye düşünmedim değil hani. Ne zaman ki şehirde kısa bir tur atıp çalıştay alanının olduğu caddeye geldik, şaşkın bir şekilde hakikatten öyleymiş dediğimi hatırlıyorum. Halkı hem saygılı ve kibar hem de güleryüzlü...Kimle sohbet etmişsem çok bilgili ve cumhuriyetçi...Tarihi bilgilerine ise hayran kaldım doğrusu.

Gitmeden önce endişe ettiğim bir konuydu acaba çalıştaya ilgi olur mu diye. Tek diyeceğim, sanata ilgi duyan kalabalığı birarada daha önce hiç görmemiştim. O nasıl ilgiydi, anlatamam. Gece 12 olduğunda bile kalabalık dağılmamıştı. Evet, yorulduk ama bir o kadar da mutlu olduk. Sanırım halkın mutluluğu bize de bulaştı. ☺️

Ne zaman sanat dostlarımla bir araya gelsem hâlâ bu çalıştayı konuşuruz. Unutulmaz çalıştayımızdan bir kaç kare, buyrun.☺️

Kırklareli 

Şehri kısa bir turladığımızda çabucak çektim bu kareyi. Zamanım olsaydı, durup müziğini dinler sohbet ederdim. Kendini öyle kaptırmışki fotoğrafını çekerken hiç oralı olmadı. Gözlüğüne de bayıldım. ☺️

İstasyon Caddesi Sanat Çalıştayı Alanı

 Vee en sevdiğim anlardan biri...Ben yine çocuk hocalarımla birlikteyim. 3 yaşında olmasına rağmen müthiş zeki Yiğit Ege'yle tanıştırayım sizi. Ana renkleri tanımasını anladım da, valla ara renkleri tanımasına şaştım kaldım. Elmaları da düşürüverdik tuvale. ☺️ 

İstasyon Caddesi Sanat Çalıştayı Alanı 

Bu kare, Kırklareli halkını temsil ediyor bence. Küçük-büyük demeden gelen misafirlerimizin sanata ne kadar önem verdiğini, modern yapıda olduklarını gördüm. Bu fotoğrafımı da çok severim. 

İstasyon Caddesi Sanat Çalıştayı Alanı 

Aynı çatı altında canlı performans yaptığımız değerli Atanur hocamın engin bilgisine hayran kaldım. Bilgi oldu mu saatlerce dinleyebilirim. Engin bilgisini paylaştığı öğrencisiyle...

İstasyon Caddesi Sanat Çalıştayı Alanı 

Aynı çatı altını paylaştığım değerli Erol hocam...Fırçalar yetmemiş, parmaklar devreye girmiş. Bana da bu kareyi yakalamak düştü. ☺️

İstasyon Caddesi Sanat Çalıştayı Alanı 

Çamura hayat veren seramik ustası Emrah hocam, öğrencisine nasıl yapılacağını gösteriyor.

İstasyon Caddesi Sanat Çalıştayı Alanı 

Çalıştayımızın en önemli anlarından biri de o minik taşlarla mozaik çalışılmasıydı. Mozaik ustası hocalarımın eşliğinde çocuk ve gençlerle birlikte döşenen taşların oluşturduğu eser, en anlamlısıydı. 

Fotoğraf, Turan Gökmenoğlu hocamdan alınmıştır. Teşekkürler hocam...


       
İstasyon Caddesi Sanat Çalıştayı Alanı 

Mozaik sanatının ustaları İnci Aykaç, Ayten Gökmenoğlu ve Turan Gökmenoğlu hocalarım; emeğinize, yüreğinize sağlık olsun. 75x50 cm. ebatındaki mozaikle yapılmış bu muazzam eser için hem sizleri hem de çocuklar ve gençlerimizi tebrik ediyorum. 

Fotoğraf için Turan hocama teşekkürler...

İstasyon Caddesi Sanat Çalıştayı Alanı 

Oduna hayat veren Zeki hocamın eserleri muhteşemdi. Hele ki bitirmek üzere olduğu bu esere hayran kalmamak mümkün değil. Nasıl dikkatli yontuyor, her bir ayrıntıyı kaçırmıyor, bir görseniz, siz de hayran kalırdınız. 

İstasyon Caddesi Sanat Çalıştayı Alanı 

Küçük ve ince çıtalara hayat veren Memet hocam, pür dikkat kesilmiş eserini tamamlamaya çalışırken...Memet hocamın merak ettiğim sorulara sabırla cevap vermesini çok takdir ettim. Maket tekneler diğer masadaydı. Akılsız başım niye fotoğrafını çekmez ki...

İstasyon Caddesi Sanat Çalıştayı 

Siz hiç hurdanın nasıl birer heykele dönüştüğünü gördünüz mü...Hurdadan sanat eseri haline gelen yapıma şahit oldum ya, daha ne isterim. Sonuç mu, bir sonraki karede.☺️

İstasyon Caddesi Sanat Çalıştayı 

Nasıl da harika olmuş değil mi...Bu eser, sadece küçük bir bölümü...Diğer eserlerde de çekim yaptım ama beğenmedim kareleri. Hurda deyip geçmemek lazım. Sanatta sınır yok, bu da kanıtıdır işte. 

İstasyon Caddesi Sanat Çalıştayı 

Sazıyla, sesiyle Alaeddin hocam, bizi hiç yalnız bırakmadı. Kulaklarımızın pası silindi desem yeridir. 

İstasyon Caddesi Sanat Çalıştayı 

Ahh bu gençler yok mu, öyle güzel eşlik ettiler ki bize...Tam bir karnaval havası estirdiler. Haa çalışırken tüm duyularım kapanıyor ama kafamı kaldırdığımda en azından gözüm gönlüm açılıyordu. Emeklerinize sağlık olsun sevgili gençler. 

İstasyon Caddesi Sanat Çalıştayı 

Sanat okulu bir öğrencimiz, şövale bulamamış, uygun bulduğu yerde resim çalışıyor. Dur, sana şövale bulayım dedim, istemedi. Ben böyle iyiyim dedi. Daha da bir şey diyemedim. Her neresi olursa olsun, sanatı icra etmenin yeri-yurdu yokmuş, bunu anladım. Bravo sana!

İstasyon Caddesi Sanat Çalıştayı 

Bayıldım bu gençlere...Öyle de saygılıydılar ki. 

İstasyon Caddesi Sanat Çalıştayı 

Vee işte final sahnemiz...Doğru düzgün yorum yapamayacağım kadar gurur duyuyorum çocuk hocalarımla. Müthiştiler. Bakmayın öyle az çocuk çalışmış diye. Bir tuvalde 15 çocuğun fırça izi bile var. Bir bu kadara yakın eserleri de ısrar sonucu kendilerine verdik. Yoruldum ama en güzel duyguları yaşadım, olsun, varsın yorulayım. Standımın önündeki çocuklar her şeye değer. 

Kırklareli Belediye Başkanı Sayın Mehmet Siyam Kesimoğlu

Bence büyük bir iş başardılar. Eminim, kendileri ne kadar gurur duysa azdır. Beklentilerimin üstünde harika bir organizasyondu. Kaldığımız otelden belediye çalışanlarına kadar her şey mükemmeldi. İlgisini hiç eksiltmedi kendileri. Bundan iyisi can sağlığı. Kendilerine sonsuz teşekkür ediyorum. 

Yağlı Boya Tablom
Ebat : 80x60 cm.

Çalıştaya gitmeden bir kaç gün önce kara-kara düşünüp durdum. Canlı performans ya, ne yapacağım diye. Neyse, akışına bıraktım ben de, ne gelirse aklıma artık dedim. Standımda malzemeleri sabırla beklerken beni bir üşüme tuttu, dolaşmaya gitsem olmuyor, ayağa kalkıyorum olmuyor. Malzemeler elime geçince bir ohh çektim ki, başladım boyamaya. Böyle bir tablo çıktı sonunda. Yine otlarımdan vazgeçemiyorum. Bu renklerde ot olur mu hiç, ne hissetmişsem onu boyadım. ☺️

Ödülüm

Teşekkür belgemi ve plaketimi belediye başkanının elinden aldım. Bu plaket ve belgemi, ülkemizin köşe-bucak sanatın her dalıyla gelen sevgi dolu, candan, çabucak kaynaştığımız sanatçı dostlarım adına onur duyarak evimin en güzel köşesine koyacağım.

Ege Sanat Birliği üyesi olarak Kırklareli Belediye Başkanı Sayın Mehmet Siyam Kesimoğlu ve ekibine, birliğimizin başkanı Sayın Nurettin Ataman ve Ali Akın beylere sonsuz teşekkür ediyorum. 
İyi ki sanat var.☺️ 

Çalıştayımızın Afişi


33 yorum:

  1. Merhabalar, dolu dolu, renkli bir etkinlik olmuş. Yağlı boya tablonuz harika görünüyor, bakmaya doyamıyor insan. Ben renklerini çok sevdim, emeğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Duygu Hanım...
      Gerçekten de unutamadığım harika bir etkinlik oldu.
      Tablomu beğenmenize çok mutlu oldum. Sonsuz teşekkür ediyorum.
      Sizin de güzel gören gönlünüze sağlık olsun. :)

      Sil
  2. Ne güzel bir etkinlik olmuş:))) Çok severim ben de böyle dolu dolu etkinlikleri:))) Yağlı boya tablonuza her zamanki gibi bayıldım:)
    İstasyon Caddesindeki her bir detay ise çok hoşuma gitti, özellikle resim çalışmaları:) Ödül için ayrıca tebrik ederim sizi:))) Dolu dolu çok güzel bir yazı olmuş, keyifle okudum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonsuz teşekkür ediyorum. Tablomu beğenmeniz beni onore etti. Sağ olun, var olun.
      Sanat çalıştaylarımız benim için ayrı bir deneyim oluyor. Sanat aşkına halkla içiçe olmamız tarif edemediğim büyük keyif veriyor bana. Kırklareli çalıştayımız hakikatten dolu dolu oldu.:)
      Keyifle okumanıza çok memnun oldum. :)

      Sil
  3. Etkinlik ne kadar dolu dolu. Görseller şahane!

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar.
    Kırklareli Kültür ve Sanat Çalıştayı izlenimlerinizi okudum. Kırklareli'nde yaşayan vatandaşlarının kültüre ve sanata düşükün olduklarını hissedebiliyorum. Mutlu insanlar kenti olması da çok güzel bir yanı. Zaten bu mutluluk sağlanamamış olsaydı, kültür ve sanata da ilgi duymazlardı. Çünkü kültür ve sanat mutlu toplumların ilgi duyacağı bir alandır.

    Kültür ve sanaat etkinlikleri esnasında çektiğiniz fotoğraf görüntüleri de gerçekten çok güzel ve heyecan verici bir etkinlik olduğunu bizlere yansıtıyor. Bu güzel etkinlikle ilgili paylaşımınızdan dolayı emeğinize ve yüreğinize sağlıklar diler, teşekkür ederim.
    Tuval üzerine resmettiğiniz yağlı boya çalışmanız da çok güzeldi. Fırçanıza, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Otlarınız sıcak yaz güneşi altında hem kurumuş, hem de sararmış görünüyor.

    Arka plandaki iki katlı ahşap kulübe de tabloya ayrı bir heyecan katmış. Yazın zaten havalar sıcak olduğuı için ısınma sorunu olmaz ama, kışın ısınmak için epeyce bir odun-kömür depolamak gerekir diye düşündüm. Odun da kömür de çok pahalı ama, ne yapalım soğuktan donacak halimiz yok, alırız artık. Bakın, bazen sizin çizdiğiniz tablolar, masraflı olmaya başladı.

    Diğer etkinlikler de çok güzeldi. Her bir fotoğraf karesini tek tek ele alıp, kültür ve sanat üzerine sayfalar dolusu yorumlar yazılabilir. Saçtan yapılmış inek kafası da çok muhteşemdi. Bir demir doğrama atölyesinde hurda saçlara şekli verecek alet edavat çok ama, her el hurdadan böyle canlı bir inek kafası meydana getiremez. Tabi zamanla da alakalı. İşi gücü sıkı olan bir demircinin ilgilenecek zamanı olmaz. Yoksa, demircilerimizin bileğine, çekicine ve örsüne güvenirim.
    Fazla detaylara girerek başınızı ağrıtmak istemiyorum. Tadında bırakmak amacıyla yoruma son verirken, bu güzel etkinliği emek vererek, zaman harcayarak, bizlerle paylaştığınız için tekrar teşekkür ederim.
    Selam ve saygılarımla birlikte sağlıklı günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey...
      Sözlerinize katılıyorum. Kırklareli halkının aydın oluşuyla sanata ve sanatçıya büyük katkısı olduğunu gördüm. Bu da fazlasıyla mutlu etti beni.
      Fotoğraflarım için yazdığınız yoruma çok teşekkür ediyorum. Arada bir fotoğraf çekmeyi unutmamayı öğrenmem gerek. Etkinlikte o kadar çok görseller vardı ki...Naçizane bu karelerimle o heyecanı hissettirmiş olmam mutlu etti beni.
      Tablomun her bir ayrıntısını inceleyip katkı sağladığınız yorumlarınızla onur duydum. İzleyicinin tabloya baktığında ne hissettiği o kadar önemli ki...Soğuk renklerle boyadığım bu resme değerli sözlerinizle değer kattınız. Sağ olun, var olun.
      Düşündükçe size hak veriyorum. Tablolarım masraflı olmaya başlamış hakikatten. Bir daha ki sefere az masraflı resim yapmaya çalışayım.:)
      Hurdadan yapılan eserlerin sergisi de oldu ama ben fotoğrafını çekmeyi unuttum. Her demircinin böyle eserleri ortaya çıkarıp çıkaramayacağını bilemiyorum ama bambaşka sanat dalı bu. Kiminin yan gözle bile bakmadığı hurda, olmuş sanat eseri.
      Estağfurullah Recep Bey, hiç de başım ağrımaz. Bilakis yorumlarınızı keyifle okuyorum. Can-ı gönülden tüm sözlerinize teşekkür ediyorum. Sizin de yüreğinize sağlık olsun. Selam ve saygılarımı gönderiyorum.

      Sil
    2. Merhabalar.
      Evet, tabloda kullandığınız renkler soğuktu ama, sanki kışa doğru yaklaşılmış güz aylarının sonuncusu olan Kasım ayını andırıyor gibiydi. Tabi bu tabloya hayat veren siz olduğunuz için, siz daha iyi bilirsiniz.

      Resimlerinize baktıkça, o resimleriniz üzerinden o kadar çok hikayeler çıkarılabilir ki, anlatamam. Ben genelde şiir yazarken, bana ilham veren görseli karşıma alır ve başlarım şiiri yazmaya.
      Sizin de resimleriniz üzerinden şiir de yazılır, hikayeler de yazılabilir. Belki ilham alabileceğim bir tablonuz üzerinden bir şiir ya da kısa bir hikaye denemesi yazılabilir. Bunun için insanın ruh halinin çok keyifli ve zirvede olması gerekiyor. En ufak bir keyifsizlik bu işin tılsımını bozuyor ve aynen gurk yatan bir tavuğun rahatsız edilmesi gibi bir halet-i ruhiye ortaya çıkarak, ilhamı kesiyor.
      Selam ve dua ile.

      Sil
    3. Merhaba Recep Bey...
      Sizin edebi yönünüz o kadar yüce ki resimlere yürek gözüyle bakıyorsunuz. Her bir detayı incelemeyi ancak sizin gibi sanatı ve edebiyatı seven biri yapabilir.
      Benim resimlerimden şiir ve hikaye yazılabilir demeniz inanın hem mahcup oldum hem de onur duydum. Benim ya da bir başkasının resmi farketmez, o resme bakarak umarım ilham gelir, muazzam şiirlerinizi yazarsınız. Dilerim ki biz de okumaya nail oluruz.
      Değerli yorumunuza çok teşekkür ediyorum. Selam ve saygılarımı gönderiyorum.

      Sil
  5. kırklarelini bilmiyom da çalıştaylar ne güzel oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalıştaylar, gerçekten de çok güzel oluyor. Kırklareli, ülkemizin sakin şehirlerinden biri...Fırsat bulunursa gidip görmek gerekir diye düşünüyorum. :)

      Sil
  6. Ne güzel bir tanıtım olmuş emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Sizin de yüreğinize sağlık olsun. :)

      Sil
  7. Ne kadar güzel sanat dolu sanatla iç içe bir bloğunuz var :) hurdalardan çıkan heykele bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Ahmet Bey. Sizin bloğunuz da çok güzel...Yazılarınızı keyifle okuyorum. :)
      Hurdadan yapılan diğer heykellerin fotoğrafını çekeymişim, iyi olurdu. Ben de bayıldım heykele.:)

      Sil
    2. çok teşekkürler, görmek isterdim doğrusu ayrı bir yaratıcılık artık işe yaramayacağını düşündüğümüz şeylerden sanatın doğması

      Sil
  8. Yaa ne güzelmiş hiç böyle bir Çalıştay duyurusuna denk gelmedim. Giderdik güzel olurdu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bir daha ki çalıştayımıza gelirsiniz. Karnaval havasında, güzel oluyor çalıştaylar. Ülke çapında Ege Sanat Birliği olarak karma sergilerimize de bekleriz. :)

      Sil
  9. Baştan sona her kelimesini okudum, resminizi de çok beğendim. Kırklareli yaşadığım ilçenin ili dönem dönem giderdim. Uzun yıllardır gitmedim. İstasyon caddesi pe meşhurdur. Bizim ilçemizdeki kültür sanat etkinliklerine de bekleriz. Belediye başkanlarımız sağolsun Kültür ve sanat şehri yapıyor şehirlerimizi. Henüz daha yeni bitti Sanat akademimiz en büyüğü 800 kişilik olan artık bir kaç tane sanat akademilerine sahibiz. Tiyatro yelpamemiz geliştiği kadar sanat sergilerimiz de büyüyor. Afişte 2018 diyor yeni mi geldiniz eski mi?

    YanıtlaSil
  10. Afişte yazdığı gibi 2018 yılında oldu çalıştayımız. Blog sayfamda elimden geldiğince hem Kırklareli'ni tanıtmak hem de çalıştayımızı unutmamak için yazmak istedim. Gerçi unutmak mümkün değil ki :)
    İnşallah ilçenize de geliriz. Çok isterim gelmeyi. Kültür ve sanat şehri yapıyor oluşlarına hem gururlandım hem de mutlu oldum. Ne mutlu size ki büyük sanat akademilerine sahipsiniz. Yorumunuzu okudukça sanat adına umutlandım açıkçası. Umarım tüm ülkemize yayılır bu akademiler.
    Resmimi beğenmenize ve yazımı okumanıza çok teşekkür ediyorum. Okuyan gözlerinize sağlık olsun. Selam ve saygılarımı gönderiyorum. :)

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar.
    Etkinliklerden, sanattan, kültürden, çalışmalardan bahsettik ama, ben bir şeyi atladım. O da Belediye Başkanının bizzat elinden aldığınız (plaket ve teşekkür belgesi) ödüller. Tebrik ederim. Cenab-ı Allah inşAllah sağlıklı, sıhhatli bir şekilde size uzun bir ömür verir ve siz bu ileri yaşlarınızdayken, etkinlik dolabınızın raflarını süsleyen bu ödüllere gözünüz iliştikçe, burnunuzun direğinin sızladığını ve gözlerinizin yaşardığını hissedeceksiniz. Şİmdi ben aynı şeyleri köprücük kemiğimin birleştiği yerden boğazıma doğru kalkan tuhaf bir sızı ile hissediyorum. Özellikle de yolda gördüğüm kedilere bakınca hissediyorum. Çok tuhaf ve tarifi mümkün olmayan bir sızı.
    Size çalışmalarınızda ve faaliyetlerinizde başarılar dilerim. Her şey gönlünüzce olsun. Allah'a emanet olun. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey...
      Güzel temennilerinize sonsuz teşekkür ediyorum. Valla daha okurken burnumun direği sızladı. Harika sözler bunlar...Tanrım, hepimize sağlık, sıhhat, uzun ömürler versin.
      Güzel anıları yad edince o sızılar peşimizi bırakmaz. Bırakalım, arada bir o sızıyı hissedelim. Bu bizim insan olduğumuzun kanıtıdır. Yeter ki sağlığımız iyi olsun.
      Siz de Allah'a emanet olun. Saygı ve selamlar...

      Sil
  12. Kırklareli'yi görmek istiyorum:) Çok güzel kareler, sanat ruha iyi geliyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Umarım Kırklareli'yi siz de görürsünüz. :)

      Sil
  13. Selamlar, Kırklareli'ye dair paylaştığınız bilgiler çok dikkatimi çekti. Hardaliye tanıtılmalıydı diye düşündüm. İlk kez duydum ve merak ettim. Çalıştaydan paylaştığınız kareler de heyecan uyandırdı. Paylaşım için çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar...
      Hardaliye kesinlikle tanıtılmalıydı. Gidene kadar ben de bilmiyordum. Umarım birileri tanıtımını yapıp böyle bir içecek olduğunu ülkemizin bilmesini sağlar.
      Sayfamı ziyaretinize ve güzel yorumunuza çok teşekkür ediyorum. Mutlu günler diliyorum size.

      Sil
  14. Çocukların ve gençlerin resim çizmeye çalışması harika :) Çok güzel etkinlikmiş. Umarım her yıl yapılmaya devam ediyordur.

    YanıtlaSil
  15. Çocukların ve gençlerin sanata ilgi duymaları hem sevindirici hem de umut verici...Umarım bu sanat aşkları devam eder.
    Evet, unutamadığım anlara sahip harika bir etkinlik olmuştu. :)
    2019'da seçimin olması ve ekonomik şartların yeterli olmaması bakımından maalesef Kırklareli'nde bir daha çalıştayımız olmadı. Sağlık olsun diyoruz artık.
    Sanat dolu, mutlu günler diliyorum size.

    YanıtlaSil
  16. Kırklareli hakkında bilgim hiç yoktur dolu dolu yorumlanacak yazınız var. Çok iyi bir gezi olmuş bizlere bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim görüşmek üzere 👋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ne demek...Okuyup değerli yorumunuzla katkı sağladığınız için ben teşekkür ediyorum. Görüşmek üzere, selam ve saygılarımı gönderiyorum.

      Sil
  17. Şehir hakkında baya bir bilgi edindim sayenizde.Çalıstay çok güzel ve eğlenceli olmuş,umarım bende böyle bir çalıştaya denk gelirim, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanat çalıştayları, halkın katılımıyla gerçekten de eğlenceli ve çok güzel oluyor. Umarım denk gelirsiniz.
      Ben de sevgilerimi gönderiyorum.

      Sil