nazlitoac.blogspot.com

26 Ocak 2023 Perşembe

Yağlı Boya Çalışmam-Karadağ

Aile Dayanışması - Karadağ

 Karadağ'ın Pluzine ilinin, 1450 rakımlı Trsa köyünde çektiğim fotoğrafı, naçizane yorumlayarak yağlı boya olarak çalıştım. 

Dirgen aletini kullanan çocuk ve otları zıplaya-zıplaya ezen abla, orada kaldığım yaklaşık yarım saat boyunca hiç durmadılar. Taa ki eşim hadi gidiyoruz diye seslenene kadar hayranlıkla izledim onları. Bana da çalışkanlıklarını tabloya aktarmak düştü. :)

Aile Dayanışması-Karadağ 

Tuval Üstü Yağlı Boya 
Ebat : 100x60 cm.

29 yorum:

  1. karadağ, kotor ne güzel de mi yaa :) resim eline sağlık :) şey var jean françois millet'in tarla tabloları, onu getirdi aklıma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 19. yüzyılın en önemli ressamlarından Millet'in tablolarının hayranıyımdır. Ne güzel eserler çıkarmış o dönemde.
      Karadağ'ın doğasını o kadar çok beğendim ki bir kez daha gitmeyi bile düşünüyorum. Umarım yine gitmek kısmet olur. :)
      Resmimi beğenmenize onur duydum. Çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  2. Selamlar, Balkanlar taraflarına gitmeyi gezmeyi istedim ama hiç nasip olmadı. Resminize biraz da bu özlemle baktım, ot öbeği bile mutlu göründü gözüme. Umarım daha çok gezme şansı bulursunuz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar...
      İnşallah o şansı bulurum. :)
      Balkanlar gezimizin en güzel duraklarından biriydi Karadağ. Umarım size de nasip olur gidip görmek. Değerli yorumunuzla katkı sağladığınız için çok teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  3. Merhabalar.
    Tek kelimeyle muhteşem bir çalışma olmuş. Fırçanıza, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Öyle güzel bir yorum yazıyordum ki, resme bir daha bakmak için kaydırma çubuğu ile oynarken, editörden çıkıverince yazdığım yorum da uçtu gitti. Aynı şeyleri yeniden yazmak mümkün değildir.

    Resimde yer alan aileye bakınca gayet modern ve kültürlü bir aileye benzediklerini görmemek fark etmemek mümkün değil. Ne de olsa, onlar da bir Avrupalı sayılır. Tito zamanında her şey ne kadar güzel giderken, Yugoslavya'ya da bir çomak soktular ve o güzelim ülkeyi paramparça ettiler. İç savaşlarda binlerce masum müslüman Yugoslavyalı hayatını kaybetti.

    Resimde bir büyük anne ve bir de torun yer almakta. Bu ikisi resmin ana objeleri olmuş ve her şeyi anlatmaya yetiyorlar.
    Biçtikleri ot muydu? Yoksa, tahıl mıydı? Anlamak zor, ancak siz ot olduğundan bahsedince otları çiğneyen abla da mutlaka üniversite öğrencisi bir genç kıza benziyor.

    Bu tablodan güzel bir hikaye de üretilebilir. Resim çalışmanız gerçekten çok güzel olmuş ve resmi okumaya ve sonuç olarak da anlatmaya ne kalem, ne de kağıt yeter.

    Bu ülkeyi bende 1974 yılında baştan başa araba ile transit geçtim. O zamanlar Almanya'da (1971-1975) işçi olarak çalışıyordum ve 1974 yılında babamla birlikte arabamız ile Türkiye'ye izne gidiyorduk. Hatta Belgrad-Zagrep arası bir yerde direksiyonda uyudum ve hafif hasarlı tehlikeli bir kazadan kıl payı kurtulmuştuk.

    Tabi Yugoslavya'yı öyle sizler gibi gezme ve inceleme imkan ve zamanımız asla yoktu. Çünkü bir an evvel memlekete ulaşma çabası ile yaptığınız yolculuktan bile bir şey anlamak imkansızdı. Sadece çok yeşil bir ülke olduğunu hatırlıyorum. Şehir merkezlerinden geçtiğimiz yerler de oldu ama sadece arabamıza yakıt almak için şehirlere girmiştik. Yugoslavya'yı çok beğenmiştim.

    Selam ve saygılarımla birlikte Cuma'nın hayrı ve bereketi üzerinize olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey...
      Arada bir benim yorumlarımın da başına geliyor. Zahmet edip tekrar yazmışsınız, bunun için ayrıca çok teşekkür ediyorum.
      Size hak veriyorum. Ne de olsa orası Avrupa. Gördüğüm kadarıyla modern ve kültürlü oluşlarının yanısıra ciddi ve gururlu da geldi bana. Bu belki de geçmişte yaşanan savaşın da etkisi olabilir, bilemiyorum. Savaşlar olduğunda, olan zaten hep masumlara olmaz mı...
      Ot biçiyorlardı Recep Bey.
      Arabayla tee Almanya'dan Türkiye'ye gelmek çok zordur. Uykusuz ve yorgun olmak kaçınılmazdır. İyi ki size bir şey olmamış, hafif hasarla atlatmışsınız.
      Umarım bir daha ki sefere gezip görmek için gidersiniz oralara.
      Siz sadece tabloya bakmıyorsunuz ki Recep Bey, resmin ince detaylarını da görebiliyorsunuz. Bu sizin ne kadar iyi bir sanatsever olduğunuzu gösterir. Tablomu beğenmeniz beni onore etti. Değerli yorumunuzla resmime değer kattınız. Size çok teşekkür ediyorum.
      Sizin de cumanız hayırlı olsun.
      Ben de selam ve saygılar sunarım. Sağlıcakla kalın.

      Sil
    2. Eğer izin verirseniz, bu resminizi kopyalayıp buradan alacağım. (İsmi ve resmin kimliğiyle birlikte) Belki bu resim ile ilgili bir şeyler üretirsem, resimle birlikte sayfamda da paylaşmak istiyorum.

      Sil
    3. Yalnız resmi siz burada çok küçük ( 400x235 pixel) haliyle paylaşmışsınız. Resmi mutlaka cep telefonu ile çektiniz. Çözünürlüğünü aynen muhafaza ederek yazınızda paylaşsaydınız, daha büyük görünürdü. Ve ben bu büyük görüntüden istiyorum, tabi izin olursa, olmazsa da saygıyla karşılarım. Prensip olarak bu konudaki tutumunuz ne ise, onu muhafaza ediniz. Recep istedi diye sakın izin vermeyiniz.

      Sil
    4. Merhaba Recep Bey...
      İnce düşünceniz ve anlayışınız için çok teşekkür ediyorum. Sayfanızda paylaşmanıza memnun olurum. Tablonun fotoğrafını epey önceleri çekmiştim. İnanın, bu pixel olayını hiç anlamıyorum. Sanırım öğrensem çok iyi olacak. :)
      Yeniden çekip size yollayacağım. Umarım istediğiniz gibi olur fotoğraf.
      Mutlu günler diliyorum size.

      Sil
    5. Merhabalar.
      Siz cep telefonu kameranızın mevcut ayarları ile resmi ekranınızı dolduracak şekilde yaklaştırıp çekiyorsunuz ve paylaşımda bulunurken de resmin üzerine sağ tıklayıp "en büyük görüntü" seçeneği ile sayfanıza yerleştirin yeter.
      Ya da bu formattaki resmi, benim "yazblogcu@gmail.com" e_mail posta hesabıma gönderebilirsiniz. İlgi ve alakanız için çok teşekkür ederim.

      Sil
    6. Merhaba Recep Bey...
      Dediğiniz gibi en büyük olarak değiştirdim fotoğrafı. Mail adresinize de yolladım. Ben de ilginize çok teşekkür ediyorum. Selamlar...

      Sil
  4. Harikasınız, ne güzel bir manzara. Çok gerçekçi duruyor ve insan orada olma isteği hissediyor. Emeğinize sağlık. 😊🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu Hanım, sonsuz teşekkür ediyorum. Baktıkça resme, tekrar oralara gidesim geliyor. :)
      Sizin de harika gönlünüze sağlık olsun. Selam ve saygılar...

      Sil
  5. Eşiniz o an, "Sen bunu da çizersin Nazlı" dedi mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraflarını çektiğimden haberi yoktu eşimin. Yalnız çıkmıştım dolaşmaya. :)

      Sil
  6. Fazla söze gerek bırakmayan bir çalışma yine:) Bir tarzınız olduğu kesin, size özel... insan nasıl ifade edeceğini bilemiyor güzellik karşısında. Fotoğraf gibi ama fotoğraf değil demek geliyor dilime ancak bu haksızlık olur diyorum. İnsanların yüz ifadeleri genel hareketleri muhteşem. Resimden aslında hiç anlamam ama duygudan anlarım, hem resmi yapan tarafını, hem de resimde olanları.

    Evet bir Aile bu, altı çizilesi, mutlu, emekçi ve elele tutuşan. Çok boyutlu bir resim ve derinlik muhteşem. Bence!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resmi, ayrıntıları yakalayıp duyguyla görmektir. Duygudan anlarım demeniz bile yetiyor resme bakışınız. Kelimeleri kağıda dökemem ama hikayemin kelimelerini elimden geldiğince tuvale aktarmaya çalışıyorum. Bu resimde; ailenin, dayanışmanın, tarlanın ve çalışmanın önemini naçizane vurgulamak istedim.
      Değerli yorumunuzla değer kattınız tabloma. Sonsuz teşekkür ediyorum size. Mutlu günleriniz olsun.

      Sil
  7. Maşallah çok iyi bir yeteneğiniz var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum değerli yorumunuza. :)

      Sil
  8. emeği resmetmişsiniz :)
    çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Bey, tabloma değer kattınız yorumunuzla. Çok teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Mavinindenizi. Tablomu beğenmeniz beni onore etti. Sağ olun, var olun. :)

      Sil
  10. Ayyy o kadar güzel duruyor ki.... Çok doğal, evime asıp böyle karşısında saatlerce oturasım geldi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tablomu beğenmenize çok mutlu oldum. Teşekkür ediyorum. Salonumda asılı resimlerden biridir. Kendim boyamış olmama rağmen ben de oturup izlerim. :)

      Sil
  11. Tek kelime ile mukemmel olmuş,elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Sizin de gönlünüze sağlık olsun. Mutlu günler...

      Sil