nazlitoac.blogspot.com

7 Nisan 2023 Cuma

Kitaplığım

 Bugün, kitaplarımın tozunu alıp yeniden düzenlemek isterken aklıma her yıl mart ayının son pazartesine denk gelen haftada Kütüphaneler Haftası kutlandığı geldi. Kimseden de ses çıkmayınca, unutmuşum. 

6 yıl önce yeni evimize taşındığımızda yaptırdık bu kitaplığı. Önceki evimizde yaklaşık 100 kitap alacak kadar raflı olanı vardı. Sığmıyor diyerek ya hediye ya da bağış olarak veriyordum kitapları. Şimdi kaç kitabım var, bilmiyorum. Bir ara sayarım. Sadece bir rafı bana ait değil. Kimya mühendisi çocuklarımın kimya ile ilgili kitaplarıdır onlar.

Geç de olsa, kutlu olsun efendim. 

Kitaplığım

Resimlerin olduğu yerde televizyon var. Kitaplar sığmamaya başlarsa televizyonu kaldırıp raf ekleyeceğiz. Doğramacımız Hüseyin Bey istediğimiz zaman yapacakmış. Orası da dolarsa, kimya kitaplarını çocuklarıma vereceğim. 

Belki kitapları incelemek istersiniz diyerek, yakın plan da çektim fotoğrafları.




Kurt Wallander Serisi

Dikkat ettiyseniz serinin bazılarında harf yok. Harfsiz olan üç kitabı yıllar önce alıp okumuştum. O kadar müptelası oldum ki kitapların, gerisi ne zaman gelecek ülkemize diye takip etmeye başladım. Vee en sonunda geçen yıl internette çıkınca karşıma derhal, hemen, acilen, aman bitmeden, stokta varken verdik siparişi. En üzücü tarafı, serinin bitmiş olması. Sayın Mankell, serinin sonunda komiser Wallander'ı yaşlandırdı, hasta etti onu. O haldeyken bile cinayeti çözdürdü ya, büyük yazar olduğunu bir kere daha kanıtladı.

Siz hiç bir kitabı tekrar okudunuz mu...O üç kitabı tekrar okudum. 10 kitap, bir ayda bitti. Bundan hiç gurur duymuyorum. Keşke bitmeseydi.


24 yorum:

  1. Çok güzel bir kitaplık, keyifle okuyun hepsini. Yalnız böyle açık rafta durunca toz oluyorlar Birden fazla okuduğum çok kitap oldu. En çok da çocukken aynı kitabı haşat edene kadar okurdum. Aklımda kaldığıyla Tom Sawyer, Denizler Altında 20.000 Fersah, Küçük Kadınlar en çok ve tekrar tekrar okuduğum üç kitaptı. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum.
      Haklısınız, raflar doldukça tozlarını almak zorlaşıyor. İlave raf yaptırırsak cam kapak da düşünüyorum.
      Daha önce aynı kitabı tekrar okuduğumu hatırlamıyorum. Çok sevdiğimiz kitaplar, tekrar okunmayı hakediyor. Yenilerini alamazsam, aralarında tekrar okuyacağım benim de öyle kitaplarım var.:)
      Sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.

      Sil
  2. Ne çok kitabınız var Maşallah. :) Hp ve Yüzüklerin Efendisi'ni görmek mutlu etti. :))
    Tekrar okuduğum kitaplar oluyor tabi, seversem okurum. 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Duygu Hanım. O kitapları oğluma almıştım. Tiyatro kitapları da kızımın...:)
      Bol okumalı, mutlu günleriniz olsun.

      Sil
  3. Merhabalar.
    Kütüphaneler Haftası'nın farkında olabilmek için, müsait, huzurlu ve mutlu olmak gerekiyor. Bu üç durum da bir çok insanda olmadığı için kutlanacak gün ve haftalardan bihaber oluyorlar. Bu gruba ben de dahilim.

    Her şeye rağmen, Kütüphaneler Haftası'nı hatırladığınız ve kutladığınız için sizi tebrik eder; Kütüphaneler Haftanızı kutlarım.

    Kitaplığınızı inceledim. Ne yalan söyleyeyim, maalesef benim bu kadar kitabım olmamakla birlikte birazcık da okuma özürlü biri olduğumu da itiraf etmem gerekiyor. İşin doğrusu budur. Doğru acı da olsa, bu itirafı gururlanarak değil, bilakis üzülerek yapıyorum.

    Kitaplığınızın televizyon için ayrılan bölümüne yerleştirdiğiniz sağlı sollu iki tablo görüyorum. Tabi resimleri görünce kitapları unutuyorum ve hemen resimlere odaklanıyorum. Onlar da sizin çizdiğiniz resimlerdir mutlaka öyle değil mi?

    Eğer isterseniz, kütüphanenizin tamamını (televizyon bölümü hariç) menteşeli altı adet kapakla kapatabilirsiniz. Ben de muutfak mobilyacı bir arkadaşımla evimizin mutfağını yeniledik. Ölçüleri aldık, projeyi çizdik, 5 tabak suntalam ver arkalık aldık, ölçülerle birlikte suntalamları ve arkalığı fason kesimhaneye verdik ve kesildikten sonra kayıtları eve taşıdık, evde imalatı tamamlayıp, dolapların montajını yaptık. Birazcık bu işlerden de anlarım. İmalat ve montajı 8 günde tamamladık. Hem oruçlu olup, hem de diğer arkadaşım iki otobüs değiştirerek bize gelip gittiği için iş biraz uzadı. Mutfak tezgahının üstünü mermerit denen bir şekilde yekpare dökme malzemeden yapılan mermerden yaptırdık. Ancak, gerçek doğal mermerden şaşmamak lazım, çünkü hiçbir dökme mermerit doğal mermerin yerini asla tutamaz.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey...
      Evet, o iki resmi ben çizdim. Aslında buradaki amacım kitap sevgimin yanında resme olan ilgimi de göstermek istedim.
      Size hak veriyorum, huzur ve mutluluk olduğunda kutlanacak günleri hatırlayabiliyoruz. Son zamanlarda yaşadığımız zor şartları düşününce unutmamız kaçınılmaz oluyor elbette. Tek temennim ülkece huzura ereceğimiz günlerin gelmesidir.
      Televizyonun olduğu yere raf yaptırırken cam kapağı da o zaman ilave edelim dedik. Gerçi kitapların tozunu alırken hiç gocunmuyorum. :)
      Tamir, tadilat, doğrama işlerinden anlamanızı çok takdir ettim. El emeği gibisi yoktur.
      Bu ekonomi şartlarında gerçek mermerden yaptırmak şimdi çok zor Recep Bey. Eşimden biliyorum, dekorasyon yaptığı mekana istediği mermeri bulmakta zorluk yaşardı hep. Yeni nesil de pek mermere bakmıyor bildiğim kadarıyla. Benim burada düşündüğüm ise eskiden kalite farkı olsa da mermer, mermerdi. Her şey gibi o da doğaldı. Doğal hiç bir şey kalmadı ne yazık ki.
      Siz elinizden gelenin en iyisini yapmaya çalışmışsınız. Emeklerinize sağlık olsun. Sevgili ailenizle güle-güle kullanın mutfağınızı.
      İlgi alanınıza kitap girmiyor olabilir lakin okuma özürlüsü değilsiniz bence. Bir çok kişi iki satır yazıyı bile okumaya üşeniyor. O yüzden kendinize haksızlık yapmayın. Kitap okumak şart değildir. Önemli olan karşınıza çıkan yazıları okumaktır.
      Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum. Sağlıcakla kalın, selam ve saygılarımı gönderiyorum.

      Sil
  4. Yakın plan çekimi güzel düşünmüşsünüz. Ahmet Ümit’in, Elveda Güzel Vatanım kitabını beğenmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ümit'in kitapları güzeldir. Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  5. ne güzelmiş kitaplar evet :) mannkel severim tabii. dizisi de çekildi wallander in :) genç wallander bile çekildi :) birçok kitabı defalarca okudum :) örnekse bir gün tek başına vedat türkali beş altı kez okudum hermann hesse sidarta da beş altı kez okudum :) en az 50 kez izlediğim filmler de çok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genç Wallander'ı izlemedim. Kenneth Branagh'ın oynadığı bölümleri izlemiştim.
      O üçüne kadar daha önce bir kitabı tekrar hiç okumamıştım. Kitap alamazsam tekrar okuyacağım çok kitabım var olacak galiba. :)
      Ne güzel, yeni ya da tekrar farketmez, yeter ki okuma olsun. Okumanın yanında sizin takdir ettiğim güzel yazılarınızda oluyor.
      Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  6. Kütüphaneniz gerçekten bir harika imiş. Biz kiracı olduğumuz için böyle bir lüksümüz yok maalesef. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Bu dönemde kiracı olmak da zor. Umarım en kısa zamanda hayırlısıyla ev sahibi olursunuz. Mutlu günler diliyorum size.

      Sil
  7. Ben de kitaplarımı vermeye kıyamadığımdan kitaplığım fazlasıyla doldu.Bana da böyle kocaman bir kitaplık lazım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sizin de güzel bir kitaplığınız olur. Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  8. Kocaman kitaplıkları görünce gözlerimden kalpler çıkıyor:))) Ne güzel bir kitaplığınız ve kitaplarınız var:))) Benim kitaplarım da sığmıyor, küçük bir kitaplığım var:)
    Sevdiğim bir kitabı tekrar tekrar okurum:))) Aynı anda birkaç kitap okuyorum:)
    Kitaplarla dolu bir ev bence dünyadaki en güzel şeylerden biri:)))
    Keyifle okuyun her bir kitabı:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Aynı anda bir kaç kitap okumanıza valla bravo diyorum. Ben iki kitapla denedim fakat yapamadım. :)
      Kitaplarla dolu bir ev hakkındaki sözlerinize katılıyorum. Bence en değerli hazine, kitaplardır. :)
      Kitap okumayı çok sevdiğinizi biliyorum, umarım sizin de büyük kitaplığınız olur, keyifle kullanırsınız.
      Mutlu günler diliyorum size. :)

      Sil
  9. Kitaplığı olan evler ve o evlerde büyüyen çocuklar şanslıdır diye düşünüyorum. :)
    Yukarıdaki yorumların birinde kitapların toz olduğundan hareketle kitaplığa cam kapak yaptırmayı düşündüğünüzü söylemişsiniz. Bence yaptırmayın. Önünde kapak olan bir kitap kaderine terk edilmiş demektir. Bu yüzden ben kitapların önüne küçük biblo vb. şeyleri bile koymazdım. İnsanın eli ve gözü herhangi bir engele takılmadan kitaba ulaşmalı bence. Kitaplıkta kitabın önünde bir şey olacaksa bu ancak başka bir kitap olabilir. Ki ben buna bile tahammül edemiyorum. (Yer sıkıntısı yoksa tabi.) Bırakın tozlansın kitaplar. Eliniz onlara değdikçe tozu gider onların. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında cam kapak konusunda ikircikli hissiyatım var. Yerlerinden oynadıkları için fazla tozları da olmuyor. Dediğiniz gibi cam kapak kitaplara ulaşmakta engel teşkil edebilir. Şimdilik böyle kalsın, zamana bıraktım artık. :)
      Süs eşyasının kitapların önünde olmasından ben de hoşlanmıyorum. Size katılıyorum. Fotoğraflarda da görüldüğü üzere küçük bir notluk dışında hiç bir şey yok. Onu da kitap devrilmesin, destek amaçlı koymuştum. :)
      Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum. Selam ve saygılar...

      Sil
  10. Kütüphaneli evleri ve içindekileri hep çok sevmişimdir. Okuyan, yazan insandan zarar gelmez. Nahiftirler, incedirler, düşüncelidirler.

    Çocukken dönüp dönüp okuduğum kitaplarım oluyordu.

    Kitaplar baş tacıdır, onlara her zaman yer bulunur hiçbir yer olmasa da gönül hanemizde durular. Sevgiler, selamlar Nazlı Hanım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözlerinize katılıyorum Yıldız Hanım. İyi ki kitaplar hayatımızda var. Değerli düşüncenizle katkı sağladığınız için çok teşekkür ediyorum size. Ben de sevgi ve selamlarımı gönderiyorum. :)

      Sil
  11. Eviniz belki benim kitap almaya gittigim kütüphanelerden daha büyüktür :) kolay gelsin 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Bilgi Dayı. Keşke dediğiniz kadar büyük olsa evimiz. :) Şaka bir yana, eve kitaplık yaptırmak tek bir duvara kalıyor aslında. Hem duvarı değerlendirdik hem de çocukluğumdan beridir hayalim olan kitaplığa kavuşmuş oldum. :)

      Sil
  12. Merhaba 🙂 Büyük cektiginiz fograflari keyifle inceledim. İlk grup içinde okuduğum hiç yok. Ama ikinci grupta çok fazla kitap var. Eski olduklarından olsa gerek.
    Kütüphane Haftası benimde dikkatimden kaçmış. Kutlu olsun😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba filmgundemi...
      Kutlu olsun. :)
      Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum. :)

      Sil