nazlitoac.blogspot.com

5 Haziran 2023 Pazartesi

5 Haziran Dünya Çevre Günü

 Bugün; 5 Haziran Dünya Çevre Günü...

Çevrenin korunması konusunda dünya çapında farkındalık yaratılması amacıyla, 1972 yılında İsveç'in başkenti Stockholm'da düzenlenen Birleşmiş Milletler Çevre Konferansı'nda alınan kararla 5 Haziran Dünya Çevre Günü ilan edilmiş. 

Pekii, dünya üzerinde 5 ila 100 milyon arasında "tür" varsayıldığını biliyor muydunuz? Araştırana kadar ben de bilmiyordum. Günümüze kadar da sadece 2 milyon türü keşfedilmiş. Bu demek oluyor ki yaşadığımız gezegende hâlâ keşfedilmemiş türler var.

Gün geçtikçe sayısı artan insanlara karşın, bilinen 17.291 bitki ve hayvan türü azalarak nesli tükenme aşamasındaymış. 

Kutlu olsun efendim! Çevremizi temiz tutup koruyalım ki, dünyamız yaşanabilir olsun. 

1200 rakımlı Sultanpınar Yayla ve Göleti 
Bolu-Sakarya İl Sınırı 


( Bu fotoğrafı; 2018 yılında birbirinden güzel, doğa harikası yaylaların olduğu 18 km.lik yürüyüşümde çekmiştim. )


23 yorum:

  1. 5 - 100 Milyon tür! Ne kadar büyük bir rakam. Biz insanlar bu 100 milyon tür arasında dünyaya en zararı olanız diye tahmin ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahmininizde size katılıyorum. Dünyaya en zararlı tür, insan türüdür.
      Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  2. bizim ülke de bir gün öğrenir belki avrupa gibi olur çevrecilikte :)

    YanıtlaSil
  3. Hepimiz için kutlu olsun.Çevre için daha bilinçli olma umuduyla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz Spam olmuş. Şimdi farkına vardım. Özürlerimi kabul edin lütfen. Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum. Umarım o bilince sahip oluruz.

      Sil
  4. Çevreyi kirletmenin bir cezası olsa küçük çöp bile olsa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çevreyi kirletmenin cezası var lakin ya yetersiz ya da uygulanmıyor. Umarım cezaya kalmadan çevrenin temiz tutulması konusunda bilinçleniriz.

      Sil
  5. Selamlar, yeryüzünde sayımız milyarlarca ve her gün ürettiğimiz çöp miktarını düşününce bu dünya hala nasıl ayakta kalıyor diye düşünmeden edemiyorum. Bir de insan ömrü uzadıkça uzuyor...
    Çevremizi koruma konusuna dikkat çektiğiniz için teşekkür ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar...
      Rica ederim, ben de değerli katkınıza teşekkür ediyorum. Zaman geçtikçe artan insanların çıkaracağı çöpe bir şekilde bilim insanlarının çare üreteceğini umut ediyorum. Bireysel çabanın yanında toplumsal bilinçlendirme, dünya ülkelerinin gündeminde olması gerektiğini düşünüyorum. Zira telafisi mümkün olmayan ekosistem bozukluğu kaçınılmaz olacaktır.
      Güzel günler diliyorum size. :)

      Sil
  6. Çevreye en büyük zararı veren maalesef biz insanlarız. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, maalesef biz insanlar bilinçsizce çevreyi katlediyoruz. Değerli katkınıza teşekkür ediyorum.

      Sil
  7. Bu kadar çok sayıda keşfedilmemiş tür olduğunu bilmiyordum. Fantastik bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araştırana kadar ben de bilmiyordum. Keşfedilmemiş o türler nerededir, nasıl gün yüzüne çıkmamış, hâlâ merak ederim. Aklımda delice sorular...:)
      Değerli yorumunuza teşekkür ediyorum.

      Sil
  8. Bolu'ya hiç gitmedim. Sadece Ankara- İstanbul'a sık sık gitmek zorunda olduğum için uzağından geçtim (trenle ve otobüsle) uzaktan bile hayran kaldım. Çok isterim öyle bir yerde yaşamayı. Yeşili bol, gölü var, evleri yüksek katlı değildi. Ah hayal tabii....:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bolu ve yöresine her gittiğimde doğasına hep hayran kalmışımdır. Şehrin keşmekeşinden uzak böyle bir yerde yaşamayı, biz de defalarca düşündük. Lakin bir türlü kısmet olmadı. Bazen istek ve düşünceler hayalden öteye gidemiyor. Sağlık olsun diyeyim artık. :)
      Umarım hayaliniz-hayalimiz gerçek olur. :)
      Değerli katkınıza teşekkür ediyorum.

      Sil
  9. Duyarlı insanları görmek güzel. Blogunuza girince çıkamıyoruz. Buradan birden fazla kitap çıkabilir.. Gezi grubunuz mu var yoksa eş dost ile mi geziyorsunuz? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Umarım çevreye duyarlı insanlar daha da artar.
      Üyesi olduğumuz gezi gruplarımızla geziyoruz. Arada bir eşimle başbaşa gezdiğimiz de oluyor.
      Bloğumu ziyaret edip değerli katkınıza da çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  10. Keşke herkes çevresine duyarlı olsa. Çöp tenekesi hemen yanında olsa bile ne yazık ki yere atılıyor her şey. Eğitimsizlikten kaynaklanıyor bütün bunlar, çok üzücü:(
    Emeğinize sağlık, çok güzel bir yazı olmuş:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum. Eğitimsizliğin yanında bencillikten de kaynaklanıyor. Başkası çöpü toplasın beklentisi içinde olanları çok gördüm. Uyarınca da ters tepki aldığım bile oldu. Ne diyeyim, Allah akıl fikir versin.
      Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum. Sizin de gönlünüze sağlık olsun. :)

      Sil
  11. Merhabalar.
    İnsanoğlunun üzerinde yaşadığı gezegeni hatırlaması ve 5 Haziran'ı "Dünya Çevre Günü" ilan etmesi güzel bir başlangıç. Ama ne yazık ki, çevremde olup bitenleri görünce, -bu ne perhiz bu ne lahana turşusu- demekten kendimi alıkoyamıyorum.
    Hatırlattığınız ve paylaştığınız için çok teşekkür eder, iyi bayramlar dilerim.
    Sağlıcakla ve yağmalanmamış temiz ve güzel bir çevreyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey...
      Rica ederim, ne demek...
      Çevre günü, yılın her günü olmalı, sadece tek bir güne indirgenmemeli. 364 gün çevreyi kirletip 1 gün temiz tutalım mantığı olmamalı. Bilinçli halk, temiz toplum anlayışının yaygınlaşması elzemdir. Benim de şahit olduğum halk arasında şöyle bir inanış var; kirlettim, başkası temizlesin. Hem de utanma, sakınma yok, gözünüzün önünde oluyor. Uyarıyorum, umurunda değil. Büyüklerimize büyük görevler düşüyor bu noktada. Lakin çevre konusu arka planda kaldığı sürece yaşam kaynaklarımızda büyük sorunlar baş gösterecek demektir.
      Umarım bilinçli toplum olma yolunda bir nebze de olsa ilerleme kaydederiz.
      Değerli katkınıza ve temennilerinize çok teşekkür ediyorum. Siz de sağlıcakla kalın, selam ve saygılarımı gönderiyorum.

      Sil