nazlitoac.blogspot.com

16 Haziran 2023 Cuma

Kıyıköy-Kastro Doğa Yürüyüşü

Kıyıköy-Kastro Doğa Yürüyüşü 

Doğa fotoğrafçılığı ve yürüyüş yapmak isteyenler için büyüleyici bir floraya sahip olan, Trakya'nın en güzel bölgelerinden diyebileceğim, 2019 yılının Nisan ayında gitmiş olduğum bu parkuru, tüm doğaseverlere tavsiye ediyorum. 

Bölgede defalarca farklı parkurlarda yürümüş olmama rağmen o günün sunduğu sürpriz ( kanola tarlaları ), pasta üzeri çilek gibi gelmişti bize. Uçup giden fotoğraflarımdan kalan bir kaç kareye kısacık notlar ekledim. 

Kanola Tarlaları 

Silivri'ye bağlı Gümüşyaka-Değirmenköy Yolu üzerinde sabah aracımızla giderken karşımıza çıkan görsel şölene kapılarak attık kendimizi kanola tarlalarına. Trakya'nın uçsuz bucaksız Altın Sarı Çiçeği karşısında inanın dilim tutuldu. Hiç bu kadar alana yayılmış kanola çiçeği görmemiştim. ☺️

Kanola Tarlaları 

1960'lı yıllarda Türkiye'ye gelen Balkan göçmenlerin getirdiği bitki, Trakya'daki alanlara ekimi yapılmış. Balkanlar'dan gelmiş gelmesine de ilk önce Kanada'da gelişmiş bu bitki. Adını da Kanada'nın ( Can ) ve oil Low acid - düşük asitli yağ ( ola ) kelimelerinden almış. Tabii Balkan göçmenleri bunun adına kolza diyormuş. Neyse efendim, gel zaman git zaman zararlı olduğu anlaşılınca 1979'da yasaklanmış ekimi. İçeriğindeki asit düzeyi sıfırlanıp ıslah edilince tekrar ekimi yapılmış.

Kıyıköy- Kırklareli 

Geldik yürüyeceğimiz parkura. Kısa bir toprak yolun ardından gökyüzüne uzanan devasa ağaçların gölgesinde saklanan kuşların cıvıltıları eşliğinde ormana dalıverdik. Sol alt köşedeki ışık oyununun sergilendiği bu fotoğrafımı da çok severim. ☺️

Kıyıköy-Kastro Doğa Yürüyüşü 

Arada bir hiç ses çıkarmayıp doğayı dinlediğimiz anlardan biri...Gürültü yok, kirli hava yok, dünyevi keder yok. Sadece kuşların şakıyışı var, ciğerlere dolan temiz oksijen var, taze bitkinin özellikle kekiğin kokusu var. Kısaca hayat var desem...😊
Yanılmıyorsam en çok Yalı Çapkını ve İbibik kuşlarının seslerini ayırt edebildim. Ahh onları bir de görebilseydim, ne güzel olurdu...☺️
Ağaç ve hayvan çeşitlerinin bol olduğu orman, 329 hektar büyüklüğündeymiş ve 1988 yılında Tabiat Koruma Alanı ilan edilmiş. 
Bu karenin olduğu yer de Kırklareli'nden çıkıp Tekirdağ'a adım attığımız sınır çizgisinde olduğunu belirtmeden geçmeyeyim.😊

Kastro ( Çamlıkoy Tabiat Parkı )-Tekirdağ

Ormanlık alandaki yürüyüşümüzün sonunda geldiğimiz eski adı Kastro olan Çamlıkoy, Tekirdağ'ın Karadeniz ile buluştuğu, 2,5 km.lik kıyısı bulunan noktada yer alıyor. Bir yanda Karadeniz'e akan Bahçe Deresi, bir yanda deniz ve orman...Kampseverler için bulunmaz bir nimet bence...Üstelik İstanbul'dan gelecek olursanız yaklaşık 1 saat gibi kısa sürede ulaşabilirsiniz. Ormanla çevrili parkurlarda ve sahilde yürüyüş yapabilir, tertemiz dere ve denizinde yüzebilir, ince kumlarla kaplı kumsalında güneşlenebilirsiniz. Ayrıca deniz bisikletiyle gezintiye çıkabilir, kafelerinde dinlenebilirsiniz. Kafa dinlemek için muazzam bir yer...☺️

( Maalesef sahilde çektiğim fotoğraflarımdan tek bu kare kalmış. Diğerlerine ne oldu, niye uçmuş gitmiş, anlamış değilim. 😀 )

Kastro ( Çamlıkoy Tabiat Parkı )-Tekirdağ

Vee dönüş yolundayız. Dikenli sarmaşanların pek olmadığı, küçük iniş-çıkışların olduğu bu parkurun bitmesini hiç istemediğimi çok iyi hatırlıyorum. 16 km.lik orta zorlu bu parkuru yaklaşık 6 saatte bitirmiştik. Tüm güzelliğiyle doğa harikası bu bölgeye fırsat bulursanız mutlaka gitmenizi tavsiye ediyorum. ☺️


34 yorum:

  1. Yine mükemmel bir yer, yine mükemmel bir anlatım. Not ettim burayı, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ne demek...Asıl ben teşekkür ediyorum. Bol gezili, mutlu günler diliyorum. :)

      Sil
  2. Fotoğraflar harika Nazlı Hanım. Bilgilendirme için teşekkürler. :) Uzun ağaçlar arasında yürümek güzel olmalı, ben de oraları gezmek isterdim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ne demek Duygu Hanım...Ben de değerli katkınıza teşekkür ediyorum. Uzun ağaçların arasında yürümek, tarif edemeyeceğim kadar güzeldir. Umarım fırsat bulup siz de gezersiniz oraları. :)

      Sil
  3. Çorlu"ya çok defa gitmemize rağmen bahsettiğiniz yerleri atlamışız Nazlı Hanım. Görseller ve anlatımınız o kadar güzel ki aynı dakkikada valiz toplatır😀. Çokkkkk teşekkür ederim
    Emeğinize yüreğinize sağlık 🧿👍😍🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ne demek Yıldız Hanım...O hissi verebilmişsem ne mutlu bana. Ben de size çok teşekkür ediyorum. Sizin de gönlünüze sağlık olsun. ☺️❤️🌺

      Sil
  4. Merhabalar.
    Çorlu'yu sadece akraba ziyareti nedeniyle gördüm. Trakya tarafına gitmek nasip olmamıştı. Ama güzel yerler olduğu söyleniyordu. Sayenizde Trakya'nın güzel yerlerini görmek, öğrenmek nasip oldu. Çok teşekkür ederim. Paylaşımınız için sağolun. Emeğinize sağlıklar olsun.
    Sağlık, sıhhat ve afiyetler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Bey, değerli ziyaret ve katkınıza ben de teşekkür ediyorum. Rica ederim, ne demek...Umarım size de Trakya'nın bu güzel doğasını görmek nasip olur. Sizin de gönlünüze sağlık olsun.
      Sağlıcakla kalın, mutlu günler diliyorum size.

      Sil
  5. Kanola detayı hoştu, sıradan bir yağ işte derken oysa ad nelerden söz ediyormuş, dedim. Ve fotoğraflar elbette... Doğayla iç içe insanlar bir başkalar dedirtiyor. Bizim coğrafyamız da allahtan güzel, aksi durumda kıskanmamak mümkün olamazdı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de bizim coğrafyamız kıskanılacak kadar güzel. Temennim bu güzelliklere kıymet verilmesi...Verilsin ki gelecek nesle güzel coğrafyamızı bırakalım.
      Doğayla iç içe yaşamak, insanın ömrüne ömür katar. Kendi hislerimden yola çıkarak derim ki, yenileniyorsunuz, ruhunuz dinleniyor, doğal doping etkisi oluyor. Hiç bir şey düşünmüyorsunuz. Hem doğanın bir parçası hem de değilsinizdir. :)
      Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum. Mutlu günler diliyorum.

      Sil
  6. Trakya görmek istediğim yerlerden. İnşallah bir gün gidebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah gidip görme fırsatınız olur. Değerli katkınıza teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  7. kastro hiç duymadım pekiii teşekkürler aklımda olsuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ne demek...Ben de teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  8. Kastro tarafına 7-8 sene önce gitmiştim. Denizinin birden derinleştiğini hatırlıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizinin birdenbire derinleştiğini bilmiyordum. Öyleyse yüzme bilmeyenler çok dikkat etmesi gerekir. Bilgi ve katkınız için teşekkür ediyorum.

      Sil
  9. Dostlarla sohbet ede ede yürümek çok güzel olsa gerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostlarla yürümek, şahanedir. :)
      Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  10. Kanola tarlaları çook güzel, bayıldımmm, tablo gibi:))) Fotoğraflar çok güzel:))) Kıyıköy'ü iki hafta önce bir tv programında izledik babamla beraber, çok hoşumuza gitti, ne kadar güzel yerler var:)))
    Doğada yürüyüş yapmak çok güzel:))) Yazınızdan bilmediğim bilgileri öğrendim:))) Emeğinize sağlık:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülkemizin bilinmeyen harika köşeleri var. Özellikle Trakya'nın Karadeniz'e bakan kıyı bölgelerine kamp ve doğaseverlerin dışında giden pek olmuyor. Kıyıköy'ü bir programda izlemiş olmanız, güzel tesadüf olmuş. Umarım canlı gözlerle görme fırsatınız da olur. :)
      İnanın, kanola tarlaları hâlâ gözümün önünden gitmiyor. Ben de bayıldım. :))
      Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum. Sizin de gönlünüze sağlık olsun. :)

      Sil
  11. Kanola isminin detayı ve kolza denildiğini öğrenmek hoşuma gitti. Yurt dışındaki müşterilerim sipariş verdiğiniz "Colza Yellow" derlerdi meğer kanola sarısı demek istiyorlarmış. Bunu da öğrenmiş oldum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  12. Doğal bir cennet! 🌿🐦 Doğayı dinlemek, temiz havayı soluyup bitki kokularını hissetmek ne güzel şey! 🍃🌸 Kıyıköy-Kastro'da yapılan doğa yürüyüşü, ruhu dinlendiriyor. 🚶‍♂️🌳🌼 Doğanın güzellikleriyle dolu bir yer. 🌻🐿️🌳 Harika bir deneyim! 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğa yürüyüşlerinin verdiği hissiyat, muhteşem ötesidir. Ruha ve bedene hayat iksiri aşılanmış gibi oluyor.:)
      Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum. Mutlulukla kalın.:)

      Sil
  13. Trakya'yı daha önce hiç gezmedim.Yazınız ve fotoğraflarınız sayesinde gezmiş kadar oldum:)Paylaşım için çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ne demek...Asıl ben size teşekkür ediyorum. Umarım o taraflara yolunuz düşer, gezme fırsatınız olur. Güzel günler diliyorum size. :)

      Sil
  14. Ayyy çok özendim ya, bende Edirne'ye gittiğimde görmüştüm tarlaları ama inip fotoğraf çekecek zamanım olmamıştı. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlık olsun. Yolunuz bir daha ki sefere düşerse fotoğraflarını çekersiniz.
      Değerli katkınıza teşekkür ediyorum.:)

      Sil
  15. Sarı çiçekler demek aslen kanolaymış, ne kadar güzeller, sonraki fotoğrafta aralarında gelincikler de var, bayıldım yeminle. Güzel gezmeler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Ben de bayıldım görsellere. Sizin de güzel gezmeleriniz olsun.

      Sil
  16. Eski bir trekkingçi olarak parkurun çok keyifli gözüktüğünü söyleyebilirim. Sanırım zorluk derecesi de o kadar fazla değildi ki bu daha da keyiflendirir durumu :)
    Çok iyi yapmışsınız ve bence doğada geçirilen her an çok değerli.
    Daha nicelerine diyorum. :)
    Sevgiler kalpten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum Sezer Hanım. Siz yazınca hatırladım, parkurun zorluk derecesini gözden kaçırmışım. Hemen ekledim. Eksik olmayın. :)
      Sizin eski bir trekkingci olduğunuzu bilmiyordum. Her doğa yürüyüşünde, bize vermiş olduğu huzur dolu hissiyatı siz de anlayabiliyorsunuz. Ahh buna çok memnun oldum Sezer Hanım. :)
      Size katılıyorum. Doğada geçirilen her anın değeri ölçülemez sanırım. Öyle ki, insan ömrüne yaşanacak vakti ekleyen alternatiflerin başında geliyor bence. :)
      Size de niceleri olsun.
      Sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.

      Sil
  17. Çok güzel yerlermiş, fotoğraf çekmek ve kafa dinlemek için çok uygun görünüyor:)
    16 km iyi yürümüşsünüz vallahi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğada 16 km. yürüyünce nasıl geçtiğini anlayamıyor insan. İlk kez yürüyen için zor olabilir tabii. :)
      Bölge, pek bilinmeyen olduğundan kalabalık da olmuyor. Sessiz ve sakinliğiyle dediğiniz gibi kafa dinlemek için ideal bir yer. :)
      Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum. :)

      Sil