nazlitoac.blogspot.com

27 Temmuz 2023 Perşembe

Doğancıl Köyü-Kazankaya Parkuru-Sakarya

 Doğancıl Köyü - Kazankaya ( Karlık Kayası Gözetleme Kulesi ) Parkuru

Bu yılın en sıcak günlerini yaşadığımız şu günlerde, 2019'un ocak ayında gittiğim parkurda çektiğim kar manzaralı fotoğraflarımı paylaşarak bir nebze de olsa ortamı serinletmek istedim. ☺️

Sakarya'nın Geyve İlçesi'ne bağlı Doğancıl Köyü'nde başladığımız orta zorlu bu parkuru, tüm doğaseverlere öneriyorum.

Doğancıl Köyü

Burası, 1032 metre rakımlı Doğancıl Köyü'nün girişinde aracımızın bizi bıraktığı parkurun başlangıç noktası. Gördüğünüz hafif çıkışlı patikadan başladık yürümeye. 

Doğancıl-Kazankaya Parkuru

Aralarda kısa yalancı düzlüğün de olduğu patikanın bitiminde çam ve pelit ağaçlarının sarmaladığı hafif dik yamaçlı ormana doğru yol aldık. 

Doğancıl-Kazankaya Parkuru 

İlk çıktığımız küçük bir yaylada, tertemiz, ayak değmemiş yarım metreye varan karı gören kimi arkadaşlarımız atıverdiler kendini karın üstüne. Benden fotoğraflarını çekmemi isterler de, çekmez miyim hiç...Ehh fotoğraf çekeni de çekerlerse böyle bir kare ortaya çıkar.😊
Kısa kollu tişörtle olduğuma bakmayın. Hava buz gibi soğuktu. Burada değinmek istiyorum ki, soğuk havanın hakim olduğu zamanda dağlık parkura çıkılıyorsa, terlememeniz gerekiyor. Zirveye çıktığınızda terliyseniz aşırı üşüme durumuyla karşılaşıp vücut ısısında düşme olabilir. Demem o ki, yürüyüş sırasında mümkün olduğunca hafif giysiler giyip bol sıvı tüketmenizdir.


Doğancıl-Kazankaya Parkuru 

Karşıda gördüğünüz tepe, Kılıçkaya Zirve...Bir önceki yıl o zirveye de çıkmıştık. Yazımın sonunda biraz da o zirveden bahsedeceğim. 

Doğancıl-Kazankaya Parkuru 

Donmuş Doğancıl Yayla Gölü...Gölün etrafından dolanıp sık ağaçların olduğu epey dik patikadan devam etti parkurumuz.

Doğancıl-Kazankaya Parkuru 

Dik ve sık ormanın bitiminde karşımıza çıkan şeffaf aydınlığın hüküm sürdüğü uyuyan doğaya, ne iyi etmişim de gitmişim dediğim görüntülerden biri, işte burası. Bir yumuşaklık, bir saflık, bir dinginlik, bir sakinlik...Lekesiz doğanın sessiz ortamında duyulan tek ses, her adımda çıkan gırç-kırç seslerini, eminim benim gibi hayal edebilirsiniz. Sanırım doğaya tutkulu olmak böyle bir şey...☺️

Karlık ( Kazankaya ) Yangın Gözetleme Kulesi

Hedefimiz olan 1563 metre rakımlı gözetleme kulesi, Kapıorman Dağları'nın eteklerinde yer alıyor. Oradan manzara muhteşem görünüyor demişlerdi, bakalım nasılmış diyerek heyecanla çıkmıştım o gün.☺️

Karlık ( Kazankaya ) Yangın Gözetleme Kulesi 

Ahanda gördüğüm manzaranın bir kısmı bu...Etrafından dolandığımız donmuş Doğancıl Gölü bile görünüyor. 😊

Karlık ( Kazankaya ) Yangın Gözetleme Kulesi 

Zirvede çektiğim bir diğer kare...Bir yanda Geyve Ovası, bir yanda Koru Boğazı ve bir yanda da Taraklı İlçe Yolu...Tam da görsel şölen sunan manzara. 😊

Doğancıl-Kazankaya Parkuru 

Dönüşte çıkılan parkurun bir kısmından geçmeyip yayla rotasından inmiştik. Kartopu oynayıp yokuş aşağı yuvarlananlar bizim gruptan. 😊

Doğancıl Köyü-Geyve-Sakarya

6 saatin sonunda orta zorlu 10 km.lik parkuru tamamlayıp aracımızın bizi beklediği Doğancıl Köyü'ne geri döndük. Öğrendiğime göre kışın köyde yaşlılar kalırmış. Okulu ve sağlık ocağı yokmuş. Bir önceki yıl Kılıçkaya Zirve'si için geldiğimizde bizi karşılayan köy sakininden ayva, armut ve elma almıştım. Karşımıza yine çıkar mı diye beklemiştim ama çıkmadı. Açıkçası hayal kırıklığı yaşadığım o kısacık anı hâlâ anımsarım. Neyse, sağlık olsun. 

Benim anlayamadığım, Doğancıl Köyü, hem Geyve hem de Taraklı İlçeleri sınırında yer alıyor. Her iki ilçe, köye sahip çıkmış. Gel de işin içinden çık bakalım. 😀

Kılıçkaya Zirve 

Bahsedeceğim dediğim bir önceki yıl ( 2018 ) ilkbahar ayında gittiğim Kılıçkaya Zirve, işte burası. Yöre halkının Kocakaya dediği zirve, 1550 metre rakımda bulunuyor. 1032 metre rakımlı Doğancıl Köyü'nden başlayıp yaklaşık 4 km. kadar çok zorlu tırmanıştan sonra çıktığımız kayalık alan, hem tehlikeli hem de çoook ürkütücüydü. Bir tarafı uçurumlu o sivri kayalardan nasıl buzlu kuzeybatı yönünden çıkıp, güney yönünden indik, inanın hâlâ şaşkınım. Bir de sis olmayaydı iyi olurdu. Çevre hiç görünmüyordu. Hava açık olsaydı, Uludağ'dan Kartepe'ye kadar manzarayı görecektik. Kondisyonunuz iyi değilse ve yükseklik korkunuz varsa parkuru kesinlikle önermiyorum.

Fotoğrafı büyütüp bakarsanız beyaz bereli şahıs, benim efendim. Önümdeki gri polar ceketli olan da eşim...Eşim nere, ben ora...Kısa mesafeden takipteyim. 😄

Görüşmek üzere, doğa ve sevgiyle kalın. ☺️



24 yorum:

  1. Oooh! Bu sıcaklarda çok iyi geldi gerçekten. Zaten sıcaktan çok karı seven biriyim. Yalnız köyde okul, sağlık ocağı olmamasına üzüldüm. E öyle olunca tabii yaşlılardan başkası kalmaz. Bir de o soğukta terlememek için ince giyinmek zor olmalı. Bunu da öğrenmiş oldum. Çok teşekkürler. Yine güzel ve ilginç bir paylaşımdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir nebze de olsa, o hissi verebilmişsem ne mutlu bana. :)
      Taşımalı eğitim diye bir sistem getirdiler, köylerde okul kalmadı. Sağlığı bozulan da en yakın ilçeye gitmek zorunda. Ben de üzülüyorum. Köylülüğü bitirmekten başka hiç bir anlamı yok derim buna.
      Üşüyen bir yapıda olmama rağmen yürüyüş esnasında ince giyinmek zor değil aslında. Hele çıkışlı parkurlarda enerji sarfedince vücut ısınıyor. Üstelik bedeni ince giysiyle hafifletmiş oluyoruz. Sırt çantasının ağırlığı epey yeterli oluyor zaten. :)
      Asıl ben teşekkür ediyorum değerli katkınıza.

      Sil
    2. Taşımalı eğitim ha? Ucubelik! BOP'un maddelerinden biridir

      büyük ihtimalle. Türkiye'yi bitir, okul bırakma, köy bırakma, ormanları daha rahat talan ederiz! Köylü olmayınca, tarım olmaz, tarımı bitir ki, ABD'ye muhtaç ol mercimek, buğday dolayısıyla ekmek için! Ben buna vatan hainliği diyorum başka bir şey demiyorum. Eskiden vatana ihanetin cezası ölümdü. Daha azı kurtarmazdı (hem de tüm dünyada)

      Bu bilgileri ilk kez öğreniyor insan ben şimdi kar yağarsa çok giyinmeyeceğim. Ay keşke karlı bir ülkede yaşasaydım hiç sıcak sevmiyorum. :(
      Ne demek:) Sevgilerimi bıraktım.


      Sil
    3. Ülkemizde gelinen noktayı çok iyi özetlemişsiniz. Tüm sözlerinize katılıyorum. Yazık oluyor cennet vatanımıza. Üzülmekten başka bir şey gelmiyor elimizden.
      Ben de sevgilerimi gönderiyorum size.

      Sil
  2. Merhabalar.
    Kışın gözünü seveyim. Kalın giyinirsin, soba yakarsın; yazın güneşine ve sıcaklığına ne yapabilirsin? Hiçbir şey!
    Doğancıl köyünü ilk defa duydum. Sizin gibi doğacılar sayesinde ülkemizden haberdar oluyoruz. Ben bu tür sporlarda kendimi yormasam da çok terlerim ve bu terimi de nizami şartlar altında soğutamazsam, hemen hasta olurum.
    Zaten bu yaştan sonra dağ sporu bana göre değil, ama çok sevdiğim bir spor dalıdır. Zirvelere çıkmak benim de en çok sevdiğim bir dağ yürüyüşüdür. Memleketimizde yoktu, en fazla 1100 metre yükseltili tepe ve dağlar vardı, oralara da ancak yaz günleri çıkardık. Kar altında hiç denemedik.
    Çok eğlenceli ve çok güzel bir parkur paylaşımıydı. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar...
      Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum Recep Bey.
      Her mevsimin kendine özgü güzellikleri var. Lakin kimimiz sıcağı, kimimiz soğuğu, kimimiz baharları sever. Olsun varsın, önemli olan dört mevsimin tadını çıkararak yaşamaktır.
      İnsanı hasta eden, terdir derim hep. Dikkat edilmedi mi hasta olmamak işten bile değil. Elbette yaş aldıkça bünye daha da hassaslaşıyor. Her açıdan kendimizi korumak gerekir.
      Yıllardır doğa yürüyüşü yaparım, bir kerecik bile hasta olmadığımı belirtmek isterim. Bazı gün buz gibi havada yağmurda ıslandım, soğuk sulara bata-çıka yürüdüm, karla karışık tipiye de yakalandım, hiç bir şey olmadı. :)
      Memleketinizdeki yüksek tepelerde, yaz-kış farketmez, önemli olan çıkıp gezmiş olmanızdır. Belki bir gün kar yağdığında da çıkarsınız.
      Sizin de gönlünüze sağlık olsun.
      Sağlık dolu günler diliyorum size.

      Sil
  3. Gitmeden gitmiş kadar olmak, üstelik iyi bir rehber eşliğinde... Üstelik kar buz kışken yaz sıcağında kahve hüpleterek okunan yazının içinde kaybolmak ama terlememek... muhteşem:) Çok teşekkürler bu keyfim için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ediyorum değerli katkınıza. :)
      Yazımın kahve hüpletme zamanına denk gelmesine memnun oldum. :)
      Keyifli, güzel günleriniz olsun. :)

      Sil
  4. Kar manzaraları ne güzel, keyifli bir gezi olmuş. Karda yürümek güzel de buza dönüşünce kötü oluyor. Paylaşım için teşekkürler Nazlı Hanım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum, buzda kaymadan yürümek epey zor. Doğa bazen bize sürpriz sunmayı seviyor. :)
      Ben de değerli katkınıza teşekkür ediyorum Duygu Hanım.
      Mutlu günler sizinle olsun. :)

      Sil
  5. Kar manzarası ne güzel:))) Doğa muhteşem, çam ağacına bayıldım, çok severim:))) Karın bu halini seviyorum, benim için yeter ki buz olmasın:)
    Kartpostal gibi fotoğraflar:))) Ben de keyifle gezmiş gibi oldum yazınızı okuyunca:))) Emeğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum sevgili kitapkesfi. O duyguyu verebilmişsem ne mutlu bana. Size katılıyorum, doğa, uyusa da canlansa da her haliyle muhteşem.:)
      Sizin de gönlünüze sağlık olsun. :)

      Sil
  6. Kısa kolluyum demesen fark etmezdim :) Aksine terlememem gereken yerlerde terlerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli katkınıza çok teşekkür ediyorum.
      Sağlık dolu günler diliyorum size. :)

      Sil
  7. Resimler o kadar güzel ki okurken, bakarken sanki ben de gırc gırc karın üzerinde yürüdüm. Zorlu bir parkur gibi geldi öte yandan. Yakın takip iyidir. 😊😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız Hanım, çok teşekkür ediyorum değerli katkınıza. Ne mutlu bana, o hissi verebilmişsem.
      Parkurlarda eşimin peşinden hiç ayrılmıyorum. Özellikle zorlu parkurlarda benden daha tecrübeli. Adımını nereye atıyorsa ben de onu taklit ediyorum. Yakın takip çok iyi oluyor.😊

      Sil
  8. Uff çok zorlu görünüyor, becerebilir miydim bilmem ama manzara efsaneymiş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim, siz de çıkardınız zirveye. Zor olmasına rağmen bir o kadar da keyifliydi. :)
      Çok teşekkür ediyorum değerli katkınıza. :)

      Sil
  9. maşallah yaa ne güzelmiş :) hiç bilmediğim yerleri öğrendim not aldım teşekkür ederiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ne demek...Ben de teşekkür ediyorum değerli katkınıza. :)

      Sil
  10. Ne iyi geldi bu havada kar manzarası:) Çok güzel anlatmışsınız, resimler de harika:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi gelmesine memnun oldum. :)
      Çok teşekkür ediyorum değerli katkınıza. :)

      Sil
  11. The view is stunning. Thanks for sharing your visit.

    YanıtlaSil