nazlitoac.blogspot.com

3 Ağustos 2023 Perşembe

Canlı Performans Yağlı Boya Çalışması

Aydın - Karacasu'da Canlı Performans Yağlı Boya Çalışması

2021 yılında katıldığım Kırmızı Eller Sanat Çalıştayı kapsamında Karacasu hakkında oluşturduğum albümün son fotoğrafında, şu sözleri demişim. 

" Şimdiii son sözlerim olarak diyeceklerim var. Afrodisias Antik Kenti ve Arapapıştı Kanyonu'nu gezi programına alan kulüplere çağrımdır. Buralara gelmişken Karacasu'ya da uğrayın. Gelin, pidelerini yiyin, doğal ürünler alın, sokakların tarihi dokusunu hissedin, çömlek alın, yaylalarına çıkın. Ziyaret edin ama kalıcı kalmayın. Bırakalım öyle kalsın. Şehirli nereye gitse kendine çevirmeye çalışıyor. Oraya uyum sağlamıyor. Hiç bozulsun istemiyorum. "


Karacasu " Kırmızı Eller " Sanat Çalıştayı-Aydın 

Telefonumun küçük ekranından bakarak bir kaç günde boyadığım tablomu bitiremeyeceğim diye endişe ettim bir ara. Detaycı olanlar bilir, tuvalden fırçasını hiç çekmek istemez. Bitse bile tablo, en küçük detayına kadar boyayla habire oynamak ister. " Bitti artık, yeter, usta tablodan fırlayacak neredeyse " dediler de ancak o zaman imzamı atabildim. :)

Karacasu " Kırmızı Eller " Sanat Çalıştayı

50x70 cm. 
Tuval Üstü Yağlı Boya 

Fotoğrafı çalışmama izin veren Ege Sanat Birliği başkanımız Nurettin Ataman hocama çok teşekkür ediyorum. 


Serkan Bey ve değerli eşi

Yağlı boya tablodaki beyefendi, Karacasulu çömlek ustası Serkan Bey...
Alanda resmi çalışırken akrabası görüyor ve hemen yetiştiriyor, sen tablodasın diye. Kendileri geldi ve tanıştık. İnsan kendini tabloda görünce ne hissederse, o da öyle hissediyor. ☺️





40 yorum:

  1. Çok güzel olmuş yaa, tıpatıp aynısı, bayıldım. Eline sağlık. ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Beğenmeniz beni çok mutlu etti. Sizin de gönlünüze sağlık olsun. ❤️

      Sil
  2. Ne kadar güzel bir tablo, çok doğal görünüyor. Tablodaki kişi ne sevinmiştir, emeğinize sağlık Nazlı Hanım. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serkan beyin gözlerindeki ışıltıyı görmenizi isterdim. Çok sevindi. Büyük sürpriz olmuştur onun için. Aslında onunla karşılaşacağımı tahmin etmiyordum. Güzel bir anı oldu hepimize.
      Çok teşekkür ediyorum Duygu Hanım. Sizin de gönlünüze sağlık olsun.☺️

      Sil
  3. Ne kadar güzel olmuş, nasıl güzel yapmışsınız:))) Tek kelimeyle mükemmel:))) Tablodaki doğallık, renkler çok hoşuma gitti:))) Tam olarak aynısı olmuş bir de:))) Emeğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Tabloyu beğenmenize çok mutlu oldum. :))
      Sizin de gönlünüze sağlık olsun. :))

      Sil
  4. Merhabalar.
    Aydın - Karacasu'da canlı performans yağlı boya çalışmanızı gördüm. Çok güzel bir performans sergilemişsiniz; fırçanıza, emeğinize, ve gönlünüze sağlıklar dilerim. Keşke tablonun büyük bir halini tek başına buraya ekleseydiniz. Ben tablonun ayrıntlarını daha net görmek isterdim.
    Sağlıcakla esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey...
      Yorumunuzu okur okumaz hemen ekledim. Haklısınız, tam boy olarak tabloyu daha önce eklemeliydim.
      Değerli katkı ve görüşleriniz için teşekkür ediyorum size.
      Sizin de gönlünüze sağlık olsun.
      Sağlıklı günler diliyorum.

      Sil
  5. Merhabalar .
    Bir resme sanat eseri değeri kazandıran şeyin resmin konusu değil, içeriği olduğunu daha önce öğrenmiştim. Tuvalinizde kutsal ışık ve Bakire Meryem'in simgesi olan mavi rengin hakim olduğu görülüyor.

    Resmin içeriğini oluşturan renk , form, çizgi, ışık, gölge gibi plastik unsurlar arasında ortaya çıkan görsel etkileşimi incelemek saatler sürüyor. Hemen öyle resme bir kere bakmayla içeriğinin tüm ayrıntılarını görmek mümkün değil. Bu bağlamda resimleri incelerken konusuna değil içeriğine bakıyorum. Resim konusunda öğrenilecek daha o kadar çok şey var ki; resim sanatı üzerine öğrenmem gereken detayları sizin resimleriniz ile "Klio'nun Şarkısı" isimli Blog sayfasında paylaşılan klasik yağlı boya tabloları üzerinden öğrenmeye gayret ediyorum.

    Kırmızı Eller sanat çalıştayında tuvale yansıttığınız resim gerçekten çok şahane olmuş. Fırçanıza, elinize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar...
      Değerli sözlerinize olduğu gibi katılıyorum Recep Bey. Resme bakarak değil, görerek inceleme konusunda her zaman sizi takdir etmişimdir.
      Resmin sahibi ister ki, tablosu üstünkörü değil içeriğinin detaylarına varana kadar incelensin. Bu tabloda görüldüğü üzere ustanın saçı nasıl mavi oluyor diye düşünsün. :)
      Resmi beğenmeniz beni onore etti Recep Bey. Sonsuz teşekkür ediyorum size. Görüş ve düşünceleriniz çok kıymetli benim için. Sizin de gönlünüze sağlık olsun.
      Klio'nun Şarkısı ismi hiç yabancı gelmedi. Sanırım blog yorumlarında karşılaştım gibi geliyor bana. O bloğa da bakacağım.
      Sağlık ve esenlikler diliyorum size.

      Sil
  6. Tablonuz çok başarılı gözüküyor. Çok güzel bir duygu olsa gerek kendini tabloda görmek :) selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Tabloda kendini görmek, sanırım tarifi zor olsa gerek. Çok mutlu oldular ailecek. :)
      Selamlar...

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Beklemedikleri, çok hoş bir jest olmuştur. :)

      Sil
  8. Diyebileceğim tek şey Muhteşemsiniz. Tabloya bayıldım, elbette ustadan yansıyan duygular, ustanın dünyadan kopuş hali... bambaşka. Müthiş... Ama renkler... Işık... İçtenlikle ve resme duyulan heyecanla size çok ama çok alkış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabloyu beğenmenize çok sevindim. Sağ olsun Nurettin hocam, Serkan beyin atölyesinde bir çok açıdan fotoğrafını çekmiş. Bir karenin küçük bölümünü çalışmakla Karacasu çömlekciliğini vurgulamak istedim. :)
      Çok teşekkür ediyorum değerli katkınıza. :)

      Sil
  9. Çok başarılı bir tablo olmuş.Bizlerle paylaştığınız için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ne demek...Asıl ben teşekkür ediyorum kıymetli katkınıza. :)

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. Beğenmeniz beni mutlu etti. Çok teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  11. Ne güzel bir tablo ve üstada ne hoş bir jest olmuş. Emeklerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum değerli katkınıza. Sizin de gönlünüze sağlık olsun. :)

      Sil
  12. Çok güzel bir çalışma ve harika bir jest olmuş, ellerinize sağlık Nazlı Hanım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Sevil Hanım. Sizin de gönlünüze sağlık olsun. :)

      Sil
  13. son yazımdaki Tom Selleck dizisini kaçırmayııın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son yazınıza hemen bakıyorum. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  14. Çok çok başarılı! Tebrikler; elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum değerli katkınıza. Sizin de gönlünüze sağlık olsun.

      Sil
    2. Yeni yazılarınızı bekliyoruz Nazlı Hanım...

      Sil
    3. En kısa zamanda paylaşacağım Recep Hilmi Bey. İlginize çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  15. heeey, diziler 4 yazıma yorum yapmıştınız yaaa, o yoruma cevap olarak dizilerin linklerini verdiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen bakıyorum linklere. :)

      Sil
    2. jesse stone, 9 filmlik bir film serisi, tom selleck bir detektif bu film serisinde :) blue bloods (mavi kanlar yani polisler mavi giydiği için ve bir polis ailesini anlattığı için ) ise bir dizi ve 14. sezona geldi, bu dizide selleck niyork emniyet amiri :)

      Sil
    3. Bilgi için çok teşekkür ediyorum. Umarım en kısa zamanda izleme fırsatım olur. Emeğinize sağlık...:)

      Sil
  16. a aaaa! Emeklerinize sağlık, çok kıymetli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum değerli katkınıza. Sizin de gönlünüze sağlık olsun.

      Sil
  17. Biri beni resmetse çok mutlu olurdum. Emeğinize yüreğinize sağlık Nazlı Hanım. Gerçekten resme yeteneğiniz çokmuş. Başarılarınızın devamını dilerim. Böyle etkinlikler de çok hoş ayrıca. Organize edenlerin ellerine sağlık. Sanatın olduğu her yer güzelleşiyor. Sevgi ve selamlarımla 🤗🌺🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıymetli katkınıza çok teşekkür ediyorum Yıldız Hanım. Sizin de gönlünüze sağlık olsun.
      Dediğiniz gibi keşke yeteneğim olsa. Boyamayı çok sevdiğimden elimden geldiğince naçizane resim üretmeye çalışıyorum. Böyle sanatsal etkinlikler de vesile oluyor üretme açısından. İyi ki sanat var.
      İyi ki sanatın olduğu her yer güzelleşiyor. :)
      Ben de sevgi ve selamlarımı gönderiyorum. ❤️☺️🌺

      Sil