nazlitoac.blogspot.com

18 Aralık 2022 Pazar

Uludağ-Saklı Göl-BURSA


 Uludağ-Saklı Göl-Saitabat Doğa Yürüyüşü

2017'nin Eylül ayında gittiğim, unutulmaz deneyim yaşadığım, hâlâ etkisini taşıdığım 21 km.lik Uludağ yürüyüşümüzden kısaca bahsetmek istiyorum. 

Patikanın olmadığı, kayalık çıplak bölümlerdeki sert rüzgarların estiği, hiç bitmeyecekmiş gibi hissettiren taşlı inişin olduğu bu parkuru, sanırım asla unutmayacağım.☺️

Uludağ Yamaçları

İlk sert çıkışımızla başlayan parkur, yerini bodur bitki ve bir kaç ağaca bırakıyor burada. Yanlış hatırlamıyorsam grubumuz 30 kişilikti. Daha ilk sert çıkışta geride kalanlar olunca rehberimiz tarafından hızlı ve yavaş olarak grup ikiye bölündü. Önde çıkan biri olarak beni yavaş gruba eklemelerini hiç beklemiyordum. Niyeymiş efendim, yüzüm morarmış. Eşim öyle diyor, korkmuş, bana bir şey olacak diye. Hiç farkında değilim ki morardığımı. Parkura başlamadan astım ilacını fısfıslamayı unutmuşum tabii. 😄Yavaş grup 10 km. kadar yürüyecek, hızlı grup 21 km.lik parkuru tamamlayacak. Almadılar beni hızlı gruba.Bir zoruma gitti ki sormayın gitsin. 

Uludağ Yamaçları 

Hızlı grup, tozu dumana katarak başladılar yürümeye. Ben geride kalacağım, onlar da uçarcasına gidecekler öyle mi...Yok artık, daha neler...Hem ben sevgili eşimden ayrı yürümem ki. Fısfısı da çekmişim, düştüm peşlerine. Telsizle haber veriyor rehber, Nazlı hanım peşinizden geliyor diye. Haa bu arada telefonlar da çekmiyor. Hızlı grubun beni bekleme lüksleri yok. Ben de olsam, ben de beni beklemem.😄 Gözlerimi dört açıyorum, amann onları kaybetmeyeyim diye. Bir an kafalarını görüyorum, bir an yok oluyorlar. Valla bendeki de ne cesaret yahu. Aramızda nereden baksanız 700-800 metre var. Onlar arada bir, bir kaç dakika dinlenmek için duruyorlar ben ise hiç durmuyorum. 😊

Uludağ Yamaçları 

Hesaba katmadığım oynak taşlar...Her basışımda ha düştüm ha düşeceğim. Bir gözüm grubu arıyor bir gözüm de bastığım taşlarda. Düşer miyim, kaybolur muyum hiiiçç umursamadım dersem, bana inanmayın. 😄
Efendim; bu bööyyle böyle devam ederken yaklaşık 8-9 km. sonra onları yakaladım. Koca-koca kayaların üzerine çıkıp oturmuşlar, yemek molasındaydılar. Rehberimizin " şaka maka Nazlı hanım yetişti bize " deyişini hiç unutmam. Bir gururlandım ki kendimle ohooo. Ee tabii, grubun en yaşlıları ben ve eşim olabiliriz ama bir çok gençle de yarışabiliriz efendim. 😊

Saklı Göl-Uludağ

Kayalık bölgede 2.306 metre rakıma tırmanış yaptıktan sonra, çıktığımız tepenin ardında, yakınına gidene kadar görünmeyen, dağcıların dışında pek kimsenin bilmediği saklı vaha Saklı Göl, Uludağ Milli Parkı içerisinde, 2.210 metre rakımda yer alıyor. Tee Buzul Devri'nde buzulların aşındırması sonucunda oluşan çukurlara suların dolması neticesinde meydana gelen göllerden biriymiş. Burada yaklaşık 1 saat kadar mola verdik. Özçekim yapmayı bilemediğim için oraya gittiğimin kanıtı olsun diye batonumla gölün fotoğrafını çekiverdim.☺️


Saklı Göl

Alanı, sarp kaya ve taşlardan oluşan Saklı Göl'ü bırakıp inişe geçeceğimiz tepeye tırmandık.  

Uludağ Yamaçları 

İnişe geçmeye başladığımız bu noktada kayalık ve çıplak bölgeyi bırakıp ormanlık alana doğru geçiş yaptık.

Uludağ Yamaçları 

Kaç tepe çıkıp indik saymadım ama inanın bu tepeye geldiğimde ki hislerimi nasıl anlatsam bilemiyorum. Özgür olduğunuz, sadece rüzgarın melodiye dönüşmüş ıslık sesiyle benliğinizin bütünleştiğini duyumsadığınız anlar olur ya, işte öyle bir şey. Tepenin arkası yokmuş gibi görünüyor değil mi...☺️

Uludağ Yamaçları 

Tepeyi aşıp inişe geçtiğimizde görülen Kestel İlçesi...2.306 metreden, aracımızın bizi beklediği 650 metre rakımlı Saitabat Şelalesi'ne inişimiz bir hayli zor ve uzun oldu. Taşlı sert patikadan bacaklarım döne-döne inebildim.😀
Parkura başladığımız 1750 rakımlı Uludağ Oteller Bölgesi'nden bitirdiğimiz Saitabat Şelalesi'ne kadar olan 21 km.lik yürüyüşümüz yaklaşık 9,5 saat sürdü.

Aradan 5 yıldan fazla zaman geçmesine rağmen hâlâ unutamadığım bir deneyim oldu benim için. En hayıflandığım ise; madem 2.306 metreye çıktık, Uludağ Zirve ( 2.543 metre ) de yapabilirmişiz. Bir daha gider miyim, bakalım zaman gösterecek. 
Okuduğunuz için teşekkür ediyorum. Doğa ve sevgiyle kalın. ☺️


6 yorum:

  1. Merhabalar.
    Sizi önce bu zorlu yürüyüş için tebrik ederim. Astım sorunuz olmasına rağmen bu zorlu yürüyüşe katlıp devam ettirmeniz, bence büyük bir başarı. Sizi yavaş gruba almalarından dolayı üzülmeniz yersiz olmuş. Şöyle ki, gerçekten bir sıkıntı olduğunda, bu yürüyüşü organize eden rehberlerin sorumluluk kaygısını da gözardı etmemek gerekir.

    Cenab-ı Allah size sağlık, sıhhat ve afiyetler versin. Ben de yürümeyi, tırmanmayı çok sevenlerden biriyim. Düz yol olmak şartıyla 22 km. yol yürüyebiliyorum. Bisiklete de biniyorum.

    Sizin bu Bursa-Uludağ-Saklı Göl doğa yürüyüşünüzün çok keyifli geçtiği paylaştığınız fotoğraflardan yansıyor. Anlatımınız da çok güzel. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar diler, bu güzel doğa yürüyüşü paylaşımınız için teşekkür ederim.

    İlerleyen zaman içinde blog sayfanıza uyarladığınız temanın da daha güzel bir arayüz haline gelmesi için "Blog Mahallesi" size yardımcı olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep hocam...
      Değerli yorumunuzla katkı sağladığınız için çok teşekkür ediyorum.
      Size katılıyorum. Sağlık konusu gerçekten çok önemli. Defalarca birlikte yürüdüğümüz rehberimizin kesin talimatı olsaydı o zaman peşlerinden gitmezdim. Fikrin eşimden çıkması, rehberimizle konuşması sanırım peşlerinden gitmeme ateşleyici güç olabilir.:) İyi ki gitmişim diyorum hep. Benim için güzel bir anı oldu.
      Blog sayfamla ilgili o kadar çok öğreneceğim konular var ki. Blog Mahallesi'ni bu yüzden okul gibi görüyorum. En kısa zamanda tema konusunu ele alacağım.
      Bisiklete binip yürüyüş yapmanızı çok takdir ettim hocam. Doğada ki spor, başka sporlara hiç benzemez. Dünyevi kederlerin en iyi ilacı doğada olduğunu düşünüyorum.
      Ben de size sağlık, sıhhat, afiyet diliyorum. Sizin de yüreğinize sağlık olsun. Selam ve saygılar...

      Sil
  2. Ben olsam yavaş grupta takılırdım, zorlamazdım kendimi :) Tebrikler, siz vazgeçmemişsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can-ı gönülden tebriklerinizi kabul ediyorum ve çok teşekkür ediyorum. ☺️
      Valla ben de kendime hayret ediyorum. Benim yaptığımı kimse yapamazdı herhalde diye hep düşünmüşümdür. Bende ki sanırım deli cesareti. 😄
      Sağlık dolu, mutlu günler diliyorum size.

      Sil
  3. Çok keyifli bir yürüyüş olmuştur:)Bu doğal güzellikleri bizlerle de paylaştığınız için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ne demek...Asıl ben teşekkür ediyorum. Keyifli olduğu kadar macera dolu bir yürüyüş oldu benim için. :)

      Sil