nazlitoac.blogspot.com

14 Aralık 2022 Çarşamba

Gotlar Sütunu-Fatih-İstanbul

Gotlar Sütunu-Gülhane Parkı-İstanbul

Gotlar Sütunu 

Roma Dönemi'nden günümüze kalmış İstanbul'un en eski anıtlarından biri olan Gotlar Sütunu; Topkapı Sarayı'nın dış bahçesinde, Gülhane Parkı'nın Sarayburnu girişinde bulunuyor. Üç basamaklı bir kaide üzerine oturtulmuş tek bir blok halinde mermerden yapılmış sütunun yüksekliği 18,5 metreymiş. Sütunun dikiliş tarihi tam olarak bilinmemesine rağmen Semavi Eyice'ye göre III. yüzyıl ile IV. yüzyıl arası bir döneme aitmiş. Tek süsü kabartmalı korint tarzı başlığı olan sütunun ismi ise kaide de bulunan Latince yazılmış yazıttan geliyormuş. İnanışa göre II. Claudius'un Gotlar'a karşı kazandığı zaferi anmaktaymış.

Gotlar Sütunu-Gülhane Parkı

Parka, Alemdar Caddesi'ndeki giriş kapılarından değil de Sarayburnu'ndan girdiğinizde hemen sol taraftaki kısa yokuşu tırmandığınızda ağaçlar arasında gizlenmiş Gotlar Sütunu çıkacaktır karşınıza. Pek çok kişinin farkına varmadığı sütunu çevreleyen yeşilliklere  konulan banklarda soluklanıp İstanbul Boğazı'nın görüntüsüne seyre dalabilirsiniz. 

10 yorum:

  1. Blog Mahallesi'ndeki tanıtım yazısını okuyarak geldim:) İzleyici butonu yok sanırım, göremedim mi diye epeyi bakındım ama...:) Eklerseniz iyi olur, ilgimi çekti blogunuz, takip etmek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genç kardeşimiz izleyiciler eklentisini sayfanın en altına koymuş.

      Sil
  2. İlginize çok teşekkür ediyorum. Hala blog konusunda acemiyim. Takip butonunu da şimdi ekledim. Blog Mahallesi'nde henüz tam olarak gezinemedim. Ben de sizleri takip etmek isterim. :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de Blog Mahallesinden geldim. Eli kalem tutan genç kardeşlerime ve onların bir emek sarfederek paylaştıklarına değer veriyorum. Blog çalışması ile ilgili istidatınızı takdir ediyorum. İstanbul'u pek iyi tanımıyorum. Paylaştığınız ve bize tanıtımını yaptığınız Gotlar sütunu hakkında hiçbir şey bilmiyordum. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar; ayrıca başarılı ses getirici güzel paylaşımlar dilerim.

    YanıtlaSil
  4. Hoş geldiniz Recep Bey. Desteğiniz ve ilginiz için çok teşekkür ediyorum. Elimden geldiğince ülkemizdeki değerleri gezip görmeye ve tanıtımını naçizane yapmaya çalışıyorum. Sizin de yüreğinize sağlık olsun. Güzel günler diliyorum.

    YanıtlaSil
  5. Gotlar deyince aklıma Yüzüklerin Efendisi’ndeki orglar geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzüklerin Efendisi film serisi, en sevdiğim filmlerdendir. Bence sinema tarihine geçecek en güzel fantastik filmlerden biri...
      Gotlar ismi, bende de aynı çağrışımı yapmıştı.☺️

      Sil
    2. Yüzüklerin Efendisi’ni izleyenlerin hepsinin aklına gelmiş olabilir o zaman :)

      Sil
  6. Dikkatimi çekmemişti bu yapı.Yine sayenizde birçok şey öğrendik:) Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ne demek...Ben de size teşekkür ediyorum. :)

      Sil